2024 |
|
Καλύτερου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ |
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ Σκην.: Σπύρος Μαντζαβίνος, Κώστας Αντάραχας (Ελλάδα) |
|
Με το ενδιαφέρον της πάντα στραμμένο στις κοινωνικές διεργασίες, η ΠΕΚΚ διαχωρίζει τη βλάστηση της τέχνης, από τα ζιζάνια που ξεφυτρώνουν γύρω της, θεωρώντας ιδιαιτέρως αξιοπρόσεκτη την ταινία της Ελίνας Ψύκου, "Αδέσποτα κορμιά". Ωστόσο, απονέμουμε το βραβείο καλύτερου ελληνικού ντοκιμαντέρ στην ταινία Πανελλήνιον, των Σπύρου Μαντζαβίνου και Κώστα Αντάραχα, για τον τρόπο που συμπυκνώνει το άσπρο της ζωής και το μαύρο του θανάτου, στον κλειστό χώρο ενός καφενείου ερασιτεχνών σκακιστών. Εκεί, οι βασανισμένοι θαμώνες του αναζητούν το δικό τους λυτρωτικό γκρίζο, προσπαθώντας να ξεφύγουν από την καθημερινή σταύρωσή τους.
|
2023 |
|
Καλύτερου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ |
ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ, Η Σκην.: Βάλερι Κοντάκος (Ελλάδα, Καναδάς) |
|
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει το βραβείο της στην ταινία της Βάλερι Κοντάκος Η βασίλισσα της Νέας Υόρκης γιατί αποφεύγει την εύκολη "αγιογραφική προσέγγιση" και κινηματογραφεί συναρπαστικά, μια "αυστηρώς ακατάλληλη" προσωπική διαδρομή επιβίωσης, άρρηκτα συνδεδεμένη με την ίδια την ιστορία.
|
2022 |
|
Καλύτερου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ |
ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΞΙΔΙ Σκην.: Άρης Χατζηστεφάνου (Ελλάδα) |
|
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει το βραβείο καλύτερου ελληνικού ντοκιμαντέρ του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης σε μια ταινία, η οποία ανανεώνει τη γραφή του Καζαντζάκη μέσα από τη χρήση της φωνής του Γιάννη Αγγελάκα και τη σκηνοθετική ευελιξία με την οποία μεταφέρει την παραδοσιακή Ιαπωνία στην καπιταλιστική εκδοχή του σήμερα.
|
2021 |
|
Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΓΗ Σκην.: Άκης Κερσανίδης, Χρύσα Τζελέπη (Ελλάδα) |
|
|
2018 |
|
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους |
ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗΣ, Ο ΠΙΟ ΓΛΥΚΟΣ ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ Σκην.: Ελένη Αλεξανδράκη (Ελλάδα) |
|
|
2017 |
|
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους |
VILLAGE POTEMKIN Σκην.: Δομίνικος Ιγνατιάδης (Ελλάδα) |
|
|