Βραβεία Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας
2023 | ||||
Καλύτερης Ταινίας Διεθνούς Διαγωνιστικού | ΡΙΣΕΛΙΕ Σκην.: Πιέρ-Φιλίπ Σεβινί (Καναδάς, Γαλλία) | |||
Το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.) δίνεται σε μια ταινία που διαθέτει συγκροτημένη σεναριακή και δραματουργική μορφή. Με σύγχρονη ρεαλιστική αναπαράσταση, αποφεύγει το μελόδραμα και προκρίνει τη σκηνοθετική σκληρότητα και αμεσότητα. Θαρραλέα και χωρίς εκπτώσεις μελετά τη βαρβαρότητα της ακραίας εκμετάλλευσης των εργαζομένων, κυρίως μεταναστών, σε μια χώρα του δυτικού κόσμου, εκεί που είθισται να θεωρείται ότι όλα βαίνουν καλώς. Δυστυχώς αυτή η πραγματικότητα είναι παρούσα κάθε μέρα στην καθημερινότητά μας, άκρως επίκαιρη, καθώς διαπερνά και ριζώνει μέσα στις τάξεις των ίδιων των εργαζομένων ελλείψει συλλογικότητας. Η ταινία προάγει τις ηθικές αξίες της αλληλεγγύης και της ατομικής και συλλογικής αξιοπρέπειας γενικότερα των ανθρώπων, αξίες τόσο αναγκαίες στο σήμερα, μέσα από μια ολοκληρωμένη αισθητική δημιουργία |
||||
2022 | ||||
Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μεγάλου Μήκους | ΜΠΛΕ ΚΑΦΤΑΝΙ, ΤΟ Σκην.: Μαριάμ Τουζανί (Γαλλία, Μαρόκο, Βέλγιο, Δανία) | |||
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου εκτιμά ότι το σύνολο του διαγωνιστικού τμήματος αποτελούνταν από αρκετά ενδιαφέρουσες ταινίες με έμμεσες πολιτικές χροιές, Επιλέγει να δώσει το βραβείο σε μια ταινία, στην οποία η σκηνοθέτις, με ριζοσπαστική κριτική διάθεση, αντιμετωπίζει μια σύνθετη πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα και παρουσιάζει εξαιρετικά τους έμφυλους διαχωρισμούς. Έτσι καθιστά για το ευρωπαϊκό κοινό την ταινία της αντίδοτο στον οριενταλισμό. Όλα τα παραπάνω τα επιτυγχάνει μέσα από τη σύγχρονη κινηματογραφική γλώσσα, το μοντάζ, την ευαισθησία του βλέμματος της κάμερας και τις υποβλητικές ερμηνείες. Πρόκειται για Το μπλέ καφτάνι της Μαριάμ Τουζανί, από το Μαρόκο. |
||||
2021 | ||||
Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μεγάλου Μήκους | ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ Σκην.: Σεμπάστιαν Μάιζε (Αυστρία, Γερμανία) | |||
Για τη δύναμη της σύγχρονης σκηνοθετικής ματιάς πάνω στο διαχρονικό κοινωνικό σχόλιο του εγκλεισμού, για την ευαισθησία και την απελευθερωτική παρουσία του έρωτα ως ανεξάρτητης δύναμης πέρα από διαχωρισμούς, για την ευφυή χρήση του μοντάζ στην ανάδειξη των διαφορετικών περιόδων της ιστορίας και για τη χρήση της όλης φιλμικής γλώσσας, δηλαδή τη φωτογραφία, τον ήχο και τις εξαιρετικές ερμηνείες. |
||||
2019 | ||||
Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μεγάλου Μήκους | ΑΘΛΙΟΙ, ΟΙ Σκην.: Λαντζ Λι (Γαλλία) | |||
2018 | ||||
Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μεγάλου Μήκους | ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ Σκην.: Τόμας Στούμπερ (Γερμανία) | |||