Μενού

BUZZHEART - Θοδωρής Δημητρόπουλος

2036 4

Νεαρός γνωρίζει μια κοπέλα έξω από τα «κυβικά» του και όταν της ζητάει να βγουν σίγουρα δεν περιμένει πως εκείνη θα του προτείνει να πάνε μαζί για τριήμερο στο εξοχικό της οικογένειά της. Εκεί, οι γονείς της κοπέλας θα τον υποβάλουν σε μια σειρά ψυχολογικών τεστ με σκοπό να κρίνουν το κατά πόσο ο νεαρός είναι σωστό ταίρι για την μονάκριβή τους κόρη – για να διαπιστώσουν μέσα από σοκαριστικές δοκιμασίες, μέχρι πού θα έφτανε για την αγάπη και την προστασία της.

Ο Ντένης Ηλιάδης επιστρέφει στην Ελλάδα για πρώτη φορά μετά το αγαπημένο “Hardcore”, μια από τις πλέον ξεχωριστές ελληνικές ταινίες των τελευταίων 25 χρόνων. Ο άφοβος τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει σκληρές θεματικές, καταφέρνοντας να εντοπίσει έναν βαθιά συναισθηματικό πυρήνα μέσα στην ωμότητα και τη βία, είναι ένα χαρακτηριστικό του σινεμά του που συναντάμε και στο “Buzzheart”. Ανάμεσα στις δύο ταινίες, ο Ηλιάδης έχει δοκιμαστεί σε διαφορετικούς τύπους ταινιών σασπένς, από το καλτ αγαπημένο “+1” μέχρι το “Delirium” της Blumhouse, και φυσικά το εντυπωσιακά στιλιζαρισμένο ριμέικ του “Last House on the Left” του Γουές Κρέιβεν.

Έχοντας ακονίσει τα skills του ως αφηγητής ιστοριών αγωνίας, ο Ηλιάδης καταφέρνει να κρατήσει το σασπένς ακόμα και κατά τη διάρκεια ενός πρώτου μέρους που δεν λειτουργεί απόλυτα στο “Buzzheart”. Με υπόκωφα κυνοδοντικές δυναμικές να περιτυλίγουν ένα ψυχολογικό πείραμα διαρκείας που δεν αγκαλιάζει το σασπένς με τρόπο που θα περιμέναμε, και φτάνοντας σε κάποια σημεία κοντά στο να χάσει το ενδιαφέρον του.

Όμως ο Ηλιάδης εν τέλει μας κρατά μες στο παιχνίδι του, οδηγώντας την ιστορία σε μια εξαιρετική κορύφωση (και ένα απρόσμενα όμορφο κλείσιμο) μέσα από την οποία τα πάντα αποκτούν νέα συναισθηματική διάσταση. Καθώς το φιλμ αποκωδικοποιείται ως ένα θρυμματισμένο πορτρέτο πόνου και αδυναμίας αποδοχής όπου τίποτα δε (μπορεί να) κινείται όπως θα περίμενε κανείς. Με μια Εβελίνα Παπούλια σε μια αιχμηρά σκοτεινή κεντρική ερμηνεία, το “Buzzheart” βρίσκει την πληγωμένη του καρδιά μέσα από μια άσκηση σασπένς που καταφέρνει να μην χαθεί μες στην ευκολία του κυνισμού.

Θοδωρής Δημητρόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα news247.gr

 

Smart Search Module