Μενού

ΜΙΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΥΠΟΘΕΣΗ - Άγγελος Πολύδωρος

1818 4

Δικαστικό δράμα με ψυχολογικές προεκτάσεις, πάνω στους δυο βασικούς χαρακτήρες, τον κατηγορούμενο και το δικηγόρο του.

Από την πρώτη σεκάνς της ταινίας έχουμε το 2017 έναν υποδειγματικό πατέρα  (Γκρέγκορι Γκαντεμπουά) να μαγειρεύει και να φροντίζει τα πέντε παιδιά, του, ο οποίος όμως συλλαμβάνεται «για τη δολοφονία της γυναίκας του» και προφυλακίζεται επί τρία χρόνια, λόγω έλλειψης επαρκών αποδεικτικών στοιχείων.

Την υπεράσπισή του το 2020, αναλαμβάνει ο Ζαν Μονιέ (Ντανιέλ Οτέιγ), ένας απογοητευμένος δικηγόρος -ο οποίος πριν 15 χρόνια είχε πετύχει την αθώωση ενός εγκληματία, που μετά την αθώωσή του υποτροπίασε- και ο οποίος επειδή αρχικά η υπόθεση φαίνεται απλή, αρχίζει να πιστεύει στην αθωότητα του πελάτη του, κάτι που όμως δεν είναι βέβαιο, διότι «όπως η πολιτική αγωγή δεν έχει αποδείξεις για την τέλεση του φόνου, έτσι και η υπεράσπιση δεν έχει αποδείξεις για την αθωότητά του» .

Η ταινία, το story της οποίας διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου στην αίθουσα δικαστηρίου και περιλαμβάνει πολλές σκηνές flashback, διακρίνεται από τις συγκλονιστικές ερμηνείες του Οτέιγ και του Γκαντεμπουά και από το γεγονός ότι το σενάριο, βασίζεται σε πραγματικά γραπτά του Γάλλου δικηγόρου (και blogger) Μετρ Μο, ενώ η σκηνοθεσία παρουσιάζει τα πραγματικά στοιχεία με αργό, άτολμο και άνευρο ρυθμό που ουσιαστικά καταστρέφει την ιδέα.

Ο σκηνοθέτης (και πρωταγωνιστής) καταφέρνει να σκιαγραφεί τα πορτρέτα δύο μοναχικών τύπων: αυτό του κατηγορούμενου («Τα παιδιά μου είναι το μόνο που έχω») και αυτό του δικηγόρου του, που εργάζεται εμμονικά για λογαριασμό του κατηγορούμενου («Θα τον υπερασπίζομαι μέχρι να τον σώσω»).

Άγγελος Πολύδωρος 
Το κείμενο δημοσιοεύτηκε στον ιστοσελίδα amarysia.gr

Smart Search Module