Μενού

RASHOMON: Η ΠΥΛΗ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ (Επαν.) - Γιάννης Ζουμπουλάκης

2106_6

Πριν την εμφάνιση της ιαπωνικής ταινίας του Ακίρα Κουροσάβα  το κοινό της Δύσης δεν είχε ακόμα δεχθεί στα σοβαρά την ύπαρξη του ιαπωνικού κινηματογράφου. Αλλαξαν πολλά μετά την βράβευσή της  στο φεστιβάλ Βενετίας (1951) και το ειδικό/ τιμητικό Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας που κέρδισε το 1952. Η συγκλονιστική και ιστορική τελικά ταινία συμπυκνώνει τέσσερις διαφορετικές εκδοχές τεσσάρων ανθρώπων πάνω στο ίδιο γεγονός, τον φόνο ενός ανθρώπου και τον βιασμό της συζύγου του. Η οραματική προσέγγιση του Κουροσάβα έμελλε να καθιερωθεί ως βασική πνευματική και κινηματογραφική επιρροή για το παγκόσμιο σινεμά έγραψε ο Στίβεν Πράις στην θαυμάσια βιογραφία του «Akira Kurosawa: the warrior’s camera». Τα πολλά λόγια όμως περιττεύουν: δείτε την ταινία αν δεν την έχετε ήδη δει και αν την έχετε αλλά όχι σε μεγάλη οθόνη, δείτε την πάλι και εκεί (πάιζουν: Τοσίρο Μιφούνε, Μασαγιούκι Μόρι, Ματσίκο Κίο).

Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr

 

Smart Search Module