Μενού

ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟΝ ΒΕΝΣΑΝ - Αχιλλέας Βασιλείου

2173 2

Ο Βενσάν που εργάζεται ως γραφίστας αρχίζει ξαφνικά να δέχεται επιθέσεις από τους γύρω του μόλις τους αντικρύζει στα μάτια. Τα περιστατικά θα αρχίσουν να επαναλαμβάνονται επικίνδυνα με αποτέλεσμα ο Βενσάν να απομονωθεί από κάθε κοινωνική διάδραση, να εγκαταλείψει την δουλειά του και να αποσυρθεί στο εξοχικό του. Καθώς η κατάσταση θα ξεφύγει από κάθε έλεγχο, ο Βενσάν θα συναντήσει μία γυναίκα αλλά και έναν ομοιοπαθή με αυτόν και θα προσπαθήσει να βρει την λύση. Τι είναι αυτό που προκαλεί τις επιθέσεις εναντίον του;

Μία εξαιρετική ιδέα πάνω στην μετά covid υστερία της ανθρωπότητας αλλά και της σύγχρονης παράνοιας, το ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟ ΒΕΝΣΑΝ που παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Φεστιβάλ Καννών, διαθέτει την ”παλαβή” αρχική ιδέα, που εξελίσσεται στην διάρκεια της ταινίας σε κάτι εφιαλτικό, δίνει στον θεατή τροφή για σκέψη, παίζει με τα είδη (κωμωδία ή θρίλερ ή κοινωνικό δράμα), κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον αλλά όλα αυτά χωρίς καμία κινηματογραφική αρετή. Κανένα κινηματογραφικό ενδιαφέρον παρά μόνο μία ψυχρή εκτέλεση σκηνοθεσίας, μοντάζ και καθοδήγηση ηθοποιών.

Διαθέτοντας μία από τις πιο αηδιαστικές σκηνές πάλης που έχουμε δει τελευταία και αν και με θετικό πρόσημο στην κριτική της, η ταινία αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα του πως μία κεντρική ιδέα άκρως επιτυχημένη και καινούργια, μπορεί να περάσει κινηματογραφικά απαρατήρητη. Το βασικό πρόβλημα της είναι σκηνοθετικό (αδυναμία ταύτισης με τους χαρακτήρες) και φυσικά σεναριακής εξέλιξης, όταν από ένα σημείο και μετά, ο θεατής παύει να ενδιαφέρεται για το τι συμβαίνει ή το πως συνέβη, απλά περιμένει άλλη μία επίθεση. Εντυπωσιακή αρχή, καλό ξεκίνημα, χλιαρή συνέχεια και με φινάλε που διαθέτει τον αναγκαίο πεσιμισμό που επιβάλει η ίδια η ιστορία και εν ολίγοις επειδή Ο ΒΕΝΣΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ, δεν χρειάζεται και εμείς ως θεατές να πέσουμε στην παγίδα του αντιαισθητικού πεσιμισμού που πρεσβεύει η ταινία.

Αχιλλέας Βασιλείου
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα cinepivates.gr

Smart Search Module