Μενού

ΦΡΙΜΟΝΤ - Άγγελος Πολύδωρος

1818 4

Γλυκιά, τρυφερή, βραδυφλεγής και ταυτόχρονα δυνατή -συναισθηματικά- ταινία για μια Αφγανή κοπέλα και πρώην διερμηνέα του στρατού των ΗΠΑ, η οποία ζει μόνη στο Φρίμοντ (που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες Αφγανών κοντά στο Σαν Φρανσίσκο) και εργάζεται σε ένα κινέζικο εργαστήριο παρασκευής τυχερών μπισκότων (fortune cookies).

Η ρουτίνα της Ντόνια (εξαιρετική η πρωτοεμφανιζόμενη Αναΐτα Ζάλι Γουάντα) κυμαίνεται μεταξύ του διαμερίσματός της (κοντά σε άλλους μετανάστες, εκ των οποίων ένας δεν τη συμπαθεί ως «προδότρια που συνεργαζόταν με τις ΗΠΑ», ενώ ένας άλλος χωρίς να την ενοχλεί αντιμετωπίζει κι αυτός θέμα μοναξιάς) και μεταξύ της δουλειάς της, στην οποία ο κινέζος εργοδότης της, είναι συγκαταβατικός και προσπαθεί να τη βοηθάει ενώ μια συνάδελφός της αποτελεί τη μοναδική της φίλη.

Μεταξύ όλων αυτών, υπάρχει και ο ιδιοκτήτης ενός μπαρ, στο οποίο συνηθίζει να γευματίζει παρακολουθώντας μαζί του μια τούρκικη σαπουνόπερα. «Αν αποκαλύψεις ότι παρακολουθώ αυτό το σήριαλ θα βάλω δηλητήριο στο φαγητό σου», της λέει μια μέρα και το χιούμορ της ταινίας δεν εξαντλείται εκεί. Μαζί με άλλα στοιχεία, αγγίζει το ύφος του Τζιμ Τζάρμους. Σ’ αυτό συμβάλλει και η έξοχη ασπρόμαυρη φωτογραφία της Λάουρα Βαλαντάο, που καδράρει υπέροχα τα πλάνα του Μπαμπάκ Τζαλαλί.

Η Ντόνια, έχει σκέψεις και αϋπνίες, τις οποίες προσπαθεί να καταπολεμήσει ο ψυχαναλυτής της Δρ Άντονι (Γκρεγκ Τάρκινγκτον), με τον οποία συναντιέται τακτικά και οι στοχαστικές συνεδρίες τους (οπτικά στατικές -και λυρικές όσο και του Σουηδού σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον), αποκαλύπτουν σιγά-σιγά το παρελθόν της με τη βασανισμένη οικογένειά της από το οποίο εμείς δεν βλέπουμε τίποτα.

Η Ντόνια θα ξεκαθαρίσει με τον χαρακτήρα της και το τι θέλει από τη ζωή της, όταν ο Δρ Άντονι θα αρχίσει να της διαβάζει αποσπάσματα από τον «Ασπροδόντη» του Τζακ Λόντον. Μια άστοχη δε ενέργεια στη δουλειά της, θα της χαρίσει την ευκαιρία να πετύχει ίσως αυτό που επιθυμούσε.

Η παρουσία του γοητευτικού Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, αν και δεν ταιριάζει με όλο το ύφος της ταινίας, συναισθηματικά επιβραβεύει την ηρωίδα, η οποία σταδιακά αποκτά την αυτοπεποίθησή της.

Άγγελος Πολύδωρος 
Το κείμενο δημοσιοεύτηκε στον ιστοσελίδα amarysia.gr

Smart Search Module