Μενού

ΛΕΣΒΙΑ / BLESSING IN DISGUISE - Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος

2082 2

Διανεμήθηκε αρχικά με τον τίτλο «Λεσβία». Τώρα με νέο τίτλο και μοντάζ βγαίνει κανονικά σε κύκλωμα διανομής. Η ταινία του Κώστα Μαζάνη έχει ευγενή, συνεπή αλλά ανολοκλήρωτη κινηματογραφικά έκφραση. Βασισμένη στο βιβλίο του Βαγγέλη Ραπτόπουλου, η ιστορία περιγράφει από την οπτική κυρίως της Μελίνας τον σεξουαλικό και κοινωνικό αυτοπροσδιορισμό της, τις υπαρξιακές της αναζητήσεις, τη φεμινιστική της ανάφλεξη όσο το κορμί της αποτελεί μέσο και εκτελεστικό όργανο απελευθέρωσης.

Η Σοφία Κούρου και η Μυρτώ Ναούμ, ακολουθούν οδηγίες στρατιώτες πάνω και κάτω από τα σκεπάσματα, στο βαγόνι του τραίνου, στα σκοτεινά δωμάτια και τα φώτα των αυτοσχέδιων πλατό. Νικήτριες χωρίς κουκούλι. Η ενδιαφέρουσα φωτογράφιση της ταινίας και η εύστοχη επιλογή της αποστασιοποιημένης αφήγησης λογοτεχνικών σημείων του έργου από τη Θέμις Μπαζάκα, δυστυχώς, δεν είναι αρκετά για να δώσει στιβαρή κινηματογραφική γλώσσα. Για να φέρω ένα απλό παράδειγμα, δεν χρειάζεται να λένε οι ηρωίδες το ακόλουθο «Βλέπεις έναν άντρα ας πούμε πεσμένο στα γόνατα που έτσι όπως έχει πάρει αυτή τη στάση μοιάζει να σε εκλιπαρεί για να τον λυπηθείς. Και γιατί το κάνει παρακαλώ αυτό όταν ο μόνος του σκοπός είναι να ξαναγίνει το χυδαίο ανάλγητο σοβινιστικό σεξιστικό γουρούνι που πάντα ήταν; Ζητάει έλεος από τη γυναίκα [… να τον βοηθήσει να ξαναδυναμώσει για να ξανακυριαρχήσει επάνω της», πρέπει τα γεγονότα, η στάση τους στη ζωή, η μεταξύ τους σχέση να είναι έμπρακτη απόδοση επιβεβλημένη επί της λεκτικής. Αν παρ’ όλα αυτά παρακολουθήσετε την ταινία ως μια avant garde δημιουργία, συντάσσεται σε μια οπτική ομοιομορφία ενός άρτια οπτικοποιημένου podcast.

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα ertnews.gr

 

Smart Search Module