Η αφίσα δεν είναι η ουσία
Εξαιρετικό, σύνθετο, πολύπλοκο και άκρως αντικειμενικού ντοκιμαντέρ υψηλού που διαθέτει όλες τις προδιαγραφές του είδους στο υψηλό επίπεδο. Τι γίνεται με τα θέματα των αμβλώσεων, της εξωσωματικής γονιμοποίησης και την ευθανασία στην Ενωμένη Ευρώπη και φυσικά και στη χώρα μας.
Η έρευνα διασταυρώνεται έξυπνα και διαλεκτικά με το άμεσο δικαίωμα της γυναίκας στην διάθεση και διαχείριση του σώματός της.
Υπόγειοι, έξυπνοι, δραματουργικοί άξονες μεταθέτουν το ντοκιμαντέρ στο πεδίο του οδοιπορικού και της σουρεαλιστικής μυθοπλασίας στα όρια του παραλόγου. Πανέξυπνο μοντάζ, ένθετες εικόνες( in steris) συνοδεύουν και αντιστοιχούνται με τον λόγο και την αφηγηματική ροή. Η φωτογραφία ενιαία και εξαιρετική, αποδίδει όλη αυτή τη «θολή» ατμόσφαιρα.
Ευχάριστο τα ότι πληροφορούμαστε ότι η χώρα μας –πλήν της ευθανασίας- έχει πολύ προοδευτική νομοθεσία, ενώ γενικότερα με τα νομικά θέματα ισχύουν διαφορετικοί νόμοι στις διάφορες χώρες της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης.
Τα «Αδέσποτα κορμιά» παράγουν ένα σύνολο ευκίνητο, ψυχαγωγικό, σύνθετο , πολύπλοκο και διαφωτιστικό. Κατ΄ ουσία στοχεύουν στα σκοτεινά κοινωνικά στοιχεία που αποτρέπουν την επιθυμία. Γελοιοποιούν έξυπνα τους παλιούς αστικούς μύθους, ενώ, ως τίτλος, παραπέμπουν άμεσα στην Ανιές Βαρντά Χωρίς στέγη « (πρόνοια) και νόμο (δίκαιο νομικό σύστημα» με τη γυναίκα αιωρούμενη, τα ερωτηματικά να ίπτανται, τις αμφιβολίες να έρπουν ύπουλα, υπόγεια και να ροκανίζουν σώμα και ψυχή.
Η κυρία Ψύκου αποφεύγει κάθε ίχνος μελοδραματισμού και δημαγωγίας και προσφέρει ένα ολοκληρωμένο έργο τέχνης.
Αλέξης Δερμετζόγλου
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kemes.wordpress