Μενού

ΜΑΥΡΟΣ ΚΟΤΣΥΦΑΣ ΜΑΥΡΟ ΒΑΤΟΜΟΥΡΟ - Τάσος Ντερτιλής

1824 1

ΣΥΝΟΨΗ: Η 48χρονη Ετέρο, ζει μόνη σε ένα απόμερο χωριό στη Γεωργία. Η Ετέρο δεν ήθελε ποτέ σύζυγο γιατί αγαπά την ελευθερία της αλλά αυτή η επιλογή της γίνεται αιτία πολλών κουτσομπολιών μεταξύ των συγχωριανών της. Έρχεται όμως εκείνη η στιγμή που ερωτεύεται με πάθος έναν άντρα και ξαφνικά βρίσκεται αντιμέτωπη με το δίλημμα να κάνει σχέση ή να συνεχίσει μια ζωή ανεξαρτησίας. Η Ετέρο λοιπόν πρέπει να αντιμετωπίσει τα συναισθήματά της και να αποφασίσει ποιος θα είναι τελικά ο δικός της δρόμος προς την ευτυχία. 

Ένα μαύρο βατόμουρο ώριμο πια να πέσει και να φαγωθεί είναι η στρουμπουλή και σχεδόν μεσόκοπη ψιλικατζού Ετέρο. Θα φαγωθεί όμως από τον γυαλιστερό μαύρο κότσυφα ή θα πέσει από τη βατομουριά και θα κατρακυλήσει στην ανυπαρξία ενός πρόωρου τέλους; Μια υπέροχη, λαμπρή ονειρική σεκάνς μας εισάγει στον παράξενο κόσμο της Ετέρο, εκεί που τα δωμάτια είναι άδεια και μουντά σαν ακατοίκητες ψυχές αλλά τα σώματα είναι ζουμερά και ώριμα να καταναλωθούν από τον έρωτα, μακριά από τα καθορισμένα πρότυπα ομορφιάς και…γραμμών.

Ψυχές και σώματα λοιπόν πρωταγωνιστούν σε μια από τις πιο ασυνήθιστες ταινίες των τελευταίων ετών, ένα σεμινάριο γεωργιανού υπαρξισμού με υπόκωφο χιούμορ και αιχμηρή κοινωνική παρατήρηση. Η μοναδική Έκα Χαβλεισβίλι, με ένα σώμα πρότυπο για τα γλυπτά του Μποτέρο και ένα βλέμμα οξύ και αυστηρό σαν θρησκευτική εικόνα είναι ένα πλάσμα που δεν μπαίνει σε καλούπια, μια γυναίκα που ενώ φαίνεται να οδεύει προς την κλιμακτήριο κρύβει εντός της το θαύμα μιας ονειρικής μυθοπλασίας που σχεδιάζει με μαεστρία η Ελέν Ναβεριανί στη δεύτερη μόλις ταινία της με την πολύτιμη βοήθεια της εκπληκτικής Διευθύντριας Φωτογραφίας, της Ουγγαρέζας Άγκνες Πακόζντι.

Σε κάποια γωνία κρυμμένος ο αείμνηστος Ιοσελιάνι θα χαμογελά ικανοποιημένος για την καλλιτεχνική κληρονομιά που άφησε στην αγαπημένη του Γεωργία. 

Τάσος Ντερτιλής
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα grandmagazine.gr

Smart Search Module