Μενού

ANIMAL - Άγγελος Πολύδωρος

2108 1

Μια ειλικρινής ταινία για το παρασκήνιο των «διασκεδαστών του καλοκαιριού» στα ελληνικά ξενοδοχεία, των ανθρώπων εκείνων που κάθε πρωί (ή βράδυ) με το χαμόγελο στα χείλη «διασκεδάζουν» τους ανθρώπους, οι οποίοι με τα «all inclusive» βραχιολάκια περασμένα στους καρπούς των χεριών τους, προσπαθούν να «ζήσουν το μύθο τους στην Ελλάδα».

Σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο,  οι ανιματέρ ετοιμάζονται για την τουριστική σεζόν. Η Κάλια (στο ρόλο η Δήμητρα Βλαγκοπούλου με Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο 64ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) είναι η αρχηγός της ομάδας. Είναι η πιο «παλιά», και δίπλα της ο Σίμος (Aχιλλέας Χαρίσκος), η μικρή του κόρη Μαίρη, η νεοφερμένη Εύα (Φλομαρία Παπαδάκη), ο Θωμάς (Χρόνης Μπαρμπαριάν), ο Βλαντιμίρ (Ηλίας Χατζηγεωργίου), η Φανή (Ελπίδα Ορφανίδου), όλοι τους μέλη μιας ιδιότυπης, παράταιρης οικογένειας που έλκει την καταγωγή της από όλες τις χώρες της Ευρώπης. Χάρτινα ντεκόρ, νάιλον κοστούμια, κωμικά σκετς και φάλτσα στο καραόκε γεμίζουν την υπαίθρια σκηνή του ξενοδοχείου Mirage κάθε μέρα. Όμως, πίσω από όλα αυτά, όταν οι διασκεδαστές γυρίζουν «σπίτι» (σε άθλιους χώρους που την έλλειψη προσωπικού στα τουριστικά επαγγέλματα), η ατμόσφαιρα αλλάζει, τα χαμόγελα παύουν να υπάρχουν, ιστορίες από το παρελθόν βγαίνουν στην επιφάνεια, όνειρα απραγματοποίητα και οι νύχτες τους γίνονται ολοένα πιο σκοτεινές. 

Η Εξάρχου (της οποίας η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της PARK κέρδισε το Βραβείο Νέων Σκηνοθετών στο San Sebastián International Film Festival) χωρίς μελοδραματισμό και με ντοκιμαντερίστικη ματιά, αναδεικνύει ένα υπαρκτό πρόβλημα για μια κατηγορία εργαζομένων, που πολλοί δεν την εκτιμούν (έως καθόλου) όσο θα έπρεπε, ενώ η πρωταγωνίστριά της, Δήμητρα Βλαγκοπούλου με εκφραστικότητα και έντονο δυναμισμό ερμηνεύει την έμπειρη εργαζόμενη που θέλει μεν να εμψυχώσει τους νέους (και ειδικά τη νεαρή Εύα), αλλά μέσα της είναι ήδη ένα ερείπιο. Από κοντά και η Φλομαρία Παπαδάκη ως Εύα με τη μόνιμα ζωγραφισμένη θλίψη στα μάτια της, αναδεικνύει τη γυναίκα που προσπαθεί να μην υποκύψει στο «σύστημα» διατηρώντας ταυτόχρονα την αξιοπρέπειά της.

Αξιόλογη ταινία, που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη. 

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα aggelospolidoros.blogspot.com

Smart Search Module