Μενού

PRISCILLA - Κουταλάς Ανδρέας

2141 10

Η ταινία «Priscilla» ξεκινά στο στρατιωτικό περιβάλλον μιας αμερικάνικης βάσης στο Βισμπάντεν της Γερμανίας. Εκεί ζει η νεαρή Πρισίλα με τον πατριό της, λοχαγό της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και την αναποτελεσματικά υποστηρικτική μητέρα της. Μια μέρα στην καφετέρια, ένας αξιωματικός πλησιάζει τη Πρισίλα, το όνομα του Έλβις Πρίσλεϊ, που τότε έκανε τη στρατιωτική του θητεία σε αυτή τη βάση, και την προσκαλεί σε μια κοινωνική συγκέντρωση στο σπίτι του. Μετά από επίμονες προσπάθειες για να λάβει άδεια από τους γονείς της, τελικά θα καταφέρει να παρευρεθεί σ’ αυτό αλλά και στα επόμενα πάρτι που διοργάνωσε ο τότε ροκ σταρ. Η μόνη λεπτομέρεια είναι ότι η Πρισίλα ήταν μια μαθήτρια 14 ετών.

Ξαφνικά η ζωή της αλλάζει ριζικά. Το μυαλό της άρχισε να απασχολεί σχεδόν αποκλειστικά η σχέση της, αρχικά φιλική και μετά συναισθηματική, με τον διάσημο τραγουδιστή και το ενήλικο περιβάλλον του, πρώτα στο Βισμπάντεν και στη συνέχεια στο σπίτι της οικογένεια του Πρίσλεϊ στο Μέμφις του Τενεσί, όπου ταξίδευε ως φιλοξενούμενη. Εκεί θα συναντούσε και την υπόλοιπη οικογένεια του Έλβις, αρχικά τη γιαγιά του, τη μαύρη ερωμένη του, τον πατέρα του, τη μητριά του και στη συνέχεια τους τακτικούς φίλους του. Θα αντιμετωπισθεί από όλους πολύ καλά, αν και περιστασιακά και διακριτικά θα έχει κάποιες προειδοποιήσεις και επιπλήξεις από τον μέλλοντα πεθερό της. Θα παντρευτούν τελικά το 1967, όταν εκείνη ενηλικιώθηκε.

Η ταινία παρακολουθεί την πρωταγωνίστρια της που το μεγαλύτερο διάστημα περιοριζόταν να μένει στο σπίτι ενώ ο φίλος της και αργότερα σύζυγός της, περιόδευε σε συναυλίες και έπαιζε σε ταινίες, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις που με δική της πρωτοβουλία ταξίδευε για να μάθει τις δραστηριότητες του Έλβις. Η Σοφία Κόπολα (Αυτόχειρες παρθένοι, Χαμένοι στην μετάφραση) γράφει και σκηνοθετεί την όγδοη ταινία της, βασισμένη στα απομνημονεύματα της Πρισίλα Elvis and Me. Η σκηνοθέτης δεν κρίνει την πρωταγωνίστρια της, δείχνει αρχικά την ανωριμότητα της αλλά και την εξέλιξη της με βάση τα εξωτερικά γεγονότα που την επηρεάζουν. Η ταινία δείχνει τα απροσδόκητα ξεσπάσματα βίας του Έλβις εναντίον της για να μετανοήσει αργότερα και να της ζητά συγνώμη ή ακόμα στις υποδείξεις του για το πως πρέπει να ντύνεται ή να χτενίζεται. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι στιγμές με τον εαυτό της είναι αυτές που τις επιτρέπουν σταδιακά να μεταμορφωθεί, να ωριμάσει και να πάρει αποφάσεις κάτι που για αρκετό καιρό δεν ήταν ικανή. Η Κόπολα ενσωματώνει αυτές τις στιγμές στη δική της αντικειμενική άποψη για την πρωταγωνίστρια και τη σχέση της.

Η Πρισίλα επιλέχθηκε από τον διάσημο τραγουδιστή με βάση τα γούστα του και φυσικά από την μαγευτική ομορφιά της, για να γίνει αργότερα γυναίκα του, ακόμα περισσότερο να προσπαθήσει να της μάθει τον τρόπο ζωής του και να τη διαμορφώσει νωρίς σύμφωνα με το όραμα του και πάντα σύμφωνα με την πατριαρχική οικογένεια στην οποία ανήκε. Ο αυξανόμενος έλεγχος και η βία θα έρχονταν αργότερα ειδικά κατά τη διάρκεια του γάμου. Η Πρισίλα της Κόπολα έρχεται ως εναλλακτικό συμπλήρωμα της ταινίας του Μπαζ Λούρμαν Elvis, εκεί η Πρισίλα είναι σχεδόν αόρατη χωρίς ιδιαίτερη παρουσία στην πλοκή. Σε αντίθεση με την ταινία της Κόπολα η σύζυγος γίνεται ορατή και παράλληλα παρουσιάζεται μια άλλη όψη του Έλβις, που συμπληρώνει και αμφισβητεί έντονα την εικόνα του διάσημου τραγουδιστή.

Ανδρέας Κουταλάς
Το  κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα popitandmovieon.gr

Smart Search Module