Μενού

ΣΙΔΕΡΕΝΙΑ ΓΡΟΘΙΑ - Ιάκωβος Γωγάκης

1839 4

Φως στα ταραχώδη γεγονότα που σημάδεψαν την οικογένεια του παλαιστή από το Τέξας  Φριτς Φον Έριχ τη δεκαετία του ’80,   ρίχνει ο σκηνοθέτης Σον Ντάρκιν.

Η εναρκτήρια σεκάνς είναι ασπρόμαυρη, η επόμενη είναι έγχρωμη, αποτυπώνοντας τη μετάβαση από το παρελθόν στην κεντρική χρονική περίοδο των διαδραματιζόμενων γεγονότων ( η συγκεκριμένη τεχνική χρησιμοποιείται κατά κόρον το τελευταίο διάστημα, την εντοπίσαμε στο « Poor Things» του Λάνθιμου  και στο « Μαέστρος» του Μπράντλει Κούπερ).

Δυο αδέρφια παρακολουθούν με θαυμασμό τον πατέρα τους να βρίσκεται στο ρινκ και να χρησιμοποιεί την τεχνική « Σιδερένια λαβή», η οποία τον Φριτς Φον Έριχ έκανε διάσημο, αλλά δεν του χάρισε την μεγαλύτερη καταξίωση στο άθλημα της πάλης, τη ζώνη βαρέων βαρών.

Επιβλητικός και αυταρχικός ο Φριτς περιστοιχίζεται από θρησκευτικά σύμβολα, από όπλα, φωτογραφίες και μετάλλια.

Καθοδηγεί τα τέσσερα παιδιά του- ο πρωτότοκος είχε πεθάνει- τον Κέβιν, τον Ντέιβιντ, τον Κέρι και τον πιο φευγάτο Μάικ, στην αρρενωπότητα και στο να ασχοληθούν με το άθλημα που ο ίδιος αγάπησε, χωρίς να τους αφήνει περιθώριο για διαφορετική επαγγελματική διαδρομή. Ο ίδιος κρατάει το ρόλο του προπονητή.

Ο Σον Ντάρκιν είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με την πλανοθεσία του, αφήνει την πάλη κατά μέρος και παρακολουθεί την αλληλεπίδραση των μελών της οικογένειας,  που μπολιάζεται  από τους μικροτσακωμούς τους.

Πάνω απ’ όλα παρακολουθεί τη δύσκολη  σχέση  με τον πατέρα τους , ο οποίος αγκαλιάζει τις επιφανειακές αξίες της Αμερικής και είναι ανίκανος να αγκαλιάσει τα παιδιά του και να  τους προσφέρει αγάπη.

Έτσι ο τίτλος της ταινίας ξεφεύγει από την τεχνική χρήση του όρου, αντανακλά και την πατρική φιγούρα.

Το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι ο Κέβιν ( Ζακ Έφρον), το πιο υποσχόμενο ταλέντο από τους τέσσερις, αλλά εγκλωβισμένος να ακολουθήσει έναν  αυτοκαταστροφικό δρόμο… και δεν είναι ο μόνος της οικογένειας Φον Έριχ.

Ο σκηνοθέτης έδειξε ότι διέθετε τα εργαλεία για να καθοδηγήσει βήμα-βήμα  το θεατή στα διάφορα στάδια του δράματος, στις   αποφορτίσεις του αλλά και τις  κορυφώσεις του.  Παρ’ όλ’ αυτά δίστασε να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα μέσα και η δραματουργική έκρηξη των συναισθημάτων των ηρώων μένει μετέωρη.

Μεγάλα γεγονότα μένουν εκτός πλάνου. Το πραγματικό διακύβευμα των μεταξύ τους σχέσεων -αλλά και η καταστροφή τους- δεν αναδεικνύεται, έτσι το σενάριο και η σκηνοθετική προσέγγιση  παραμένουν ανολοκλήρωτες.

Δύο γυναικείες παρουσίες ξεχωρίζουν, η παρουσία της μητέρας την οποία  ενσαρκώνει η Μόρα Τίρνι και η σύντροφος του Κέβιν,  την οποία ερμηνεύει η Λίλι Τζέιμς.

Ιάκωβος Γωγάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα screeneye.gr

Smart Search Module