Μενού

ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, Η - Γιάννης Γκακίδης

1833 2

Η ταινία γυρίστηκε το 2019. Έγινε αντικείμενο αντιπαράθεσης ανάμεσα σε συνωμοσιολόγους με χριστιανικό background και σε καθεστωτικούς του βαθέους κράτους των ΗΠΑ, ενώ χρησιμοποιήθηκε και από τον Τραμπ για τις κατηγορίες του στο βαθύ κράτος των ΗΠΑ. Ταλαιπωρήθηκε ανάμεσα στην εταιρεία παραγωγής και αυτές της διανομής, μέχρι να βρει τον δρόμο στις αίθουσες το 2023 στις ΗΠΑ και τώρα στη χώρα μας. Αν θέλει κανείς να σχολιάσει και να αξιολογήσει την ταινία καθαυτή, δεν πρόκειται μεν για αριστούργημα, αλλά είναι μια αξιοπρεπής καταγγελτική ταινία.

Το θέμα της όμως είναι καυτό. Προσωπικά δε γνώριζα το ιστορικό της πριν τη δω. Από το πρώτο πλάνο κατάλαβα ότι πρόκειται για παιδιά που, έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης και δη σεξουαλικής. Για μια στιγμή, σταμάτησα το σκρίνερ. Δεν αντέχω ένα τόσο σκληρό θέμα με απάνθρωπες συμπεριφορές, ιδιαίτερα απέναντι σε παιδιά. Εξάλλου τα παιδιά είναι ότι πιο τρυφερό, αθώο και όμορφο. Μάλιστα είναι η ελπίδα του κόσμου και το αποκούμπι της υπαρξιακής ανασφάλειάς μας. Η ιστορία αναφέρεται σε έναν αμερικανό αστυνομικό τον Τιμ Μπάλαρντ ο οποίος, κατάφερε να οργανώσει επιχειρήσεις απελευθέρωσης  από διακινητές και εκμεταλλευτές αυτών των παιδιών. Μάλιστα δημιούργησε την οργάνωση «Operation Underground Railroad». Χώρος δράσης είναι η Κολομβία και εστιάζεται στην αναζήτηση δύο παιδιών, αδελφάκια, τον Μιγκέλ 8 ετών και την Λόσιο 10 ετών. Βλέπεται με ενδιαφέρον σαν θρίλερ, έχει καλές ερμηνείες με προεξάρχοντα τον Τζιμ Καβίζελ. Ο μεξικανός σκηνοθέτης Αλεχάντρο  Μοντεβέρδε που, γύρισε και το « Little Boy» εστιάζει περισσότερο στην εικόνα και ελάχιστα στον λόγο, χρησιμοποιώντας πολλά κοντινά πλάνα από τον Καβίζελ οποίος ερμηνεύει με εσωτερικότητα. Επίσης αποφεύγει τη βία on camera.

Από την ταινία απουσιάζει προφανώς ηθελημένα το διάχυτο φως, με τη «σκοτεινή» φωτογραφία να συνεπικουρεί στη δραματουργία της. Πρόκειται για μια καταγγελτική  ταινία που, επιτελεί τον σκοπό της στο έπακρο. Μπορεί να μην καταφέρνει να ενεργοποιήσει τον κόσμο ενάντια στην παιδική εκμετάλλευση και δη σεξουαλική, όπως διατείνονται και επιθυμούν οι συντελεστές της, αλλά κατάφερε να ψηφιστεί από το κογκρέσο η έγκριση ενός μεγάλου ποσού για την καταπολέμηση της διακίνησης παιδιών με στόχο την εκμετάλλευσή τους. Η ταινία έκανε πολλαπλάσιες εισπράξεις στις ΗΠΑ, σε σχέση με το κόστος παραγωγής. Βέβαια κάποιοι υποστηρίζουν πως, υπήρξαν sold out αίθουσες, με άδεια καθίσματα. Επειδή η καμπάνια των συντελεστών της ταινίας, έκαναν και κάνουν έκκληση για αγορά εισιτηρίων από όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα και τη διάθεσή τους σε οικονομικά ασθενείς. Μ’ αυτά και με κείνα η ταινία είναι άξια θέασης.

Γιάννης Γκακίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kemes.wordpress

Smart Search Module