Μενού

ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΒΛΕΜΜΑΤΟΣ, Η - Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος

1818 4

Κάτι ανάμεσα σε πειραματικό οπτικό δοκίμιο και αναδρομικό video reel, το οποίο όμως μένει εγκλωβισμένο στην αυτοαναφορικότητά του.

Με σκηνοθετική πείρα που σύντομα συμπληρώνει τριάντα χρόνια, ο Δημήτρης Αθανίτης έχει βάλει την υπογραφή του σε ένα σώμα ανήσυχων ταινιών με ήρωες παθιασμένους είτε από έρωτα ("Καμία Συμπάθεια για το Διάβολο") είτε από αδικία ("Invisible"), ενώ ο ίδιος πάντα θέτει στον εαυτό του δημιουργικές και στιλιστικές προκλήσεις. Κάτι που επαναλαμβάνει εκ νέου με το παρόν ιδιοσυγκρασιακό εγχείρημα.

Κάτι ανάμεσα σε πειραματικό οπτικό δοκίμιο και αναδρομικό video reel, η "Περιπέτεια" δεν αρθρώνει σε καμία στιγμή κάποια πλήρη κινηματογραφική πρόταση. Μεταξύ φράσεων που ακούγονται σε φωνή off, οι οποίες σημαίνουν τίποτα και τα πάντα ("Στην καρδιά μιας ταινίας [...] υπάρχει ένα βλέμμα που μένει αόρατο, είναι το βλέμμα που χτίζει αυτό που βλέπω"), παρεμβάλλονται μεγάλης διάρκειας αποσπάσματα ταινιών του Αθανίτη χωρίς περαιτέρω σχόλια ή αποσαφηνίσεις. Πρόκειται απλώς για πλάνα εστιασμένα, προφανώς, στο βλέμμα, τα οποία πολλαπλασιάζουν τις απορίες, ειδικά σε ένα θεατή που αγνοεί τη φιλμογραφία του Αθανίτη, παρά τις επιλύουν. Η επί της ουσίας πρόθεση του σκηνοθέτη, λοιπόν, μένει μετέωρη, εκφρασμένη (ούτε) κατά το ήμισυ, αλλά και εγκλωβισμένη στην αυτοαναφορικότητά της.

Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα athinorama.gr

Smart Search Module