Μενού

ΖΩΝΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ - Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος

2082 2

Οι ταινίες για τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο σε μεγάλο βαθμό καταδικάζονταν στην οπτική των θυμάτων (η Λίστα του Σίντλερ) ή και των θυτών (Η Πτώση). Ελάχιστες φορές υπήρξε η μέση οδός (πιο πρόσφατη «Ο Γερμανός Γιατρός»).

Ο Τζόναθαν Γκλέιζερ δοκιμάζει να πει την ιστορία από την οπτική των θυτών, αλλά με την κανονικότητα όσων είτε αγνοούν τις ευθύνες των κτηνωδιών που επιτελέστηκαν, είτε πίστεψαν στη σημασία της μεγάλης εικόνας του ναζισμού. Ένα σπίτι δίπλα από τα κρεματόρια γίνεται ο αφηγητής: μια υπερμεγέθης πλουμιστή βίλα δίπλα στη λίμνη, ιδανικός τόπος για αγροτουρισμό. Με χειρουργικές τομές μετά την ένταξη και πριν τη λήξη (η αρχή και το τέλος έχουν μια αυτονομία, υποστήριγμα της κυκλικής αφήγησης), το τίποτα του πολέμου γίνεται το τα πάντα μιας ασφυξίας. Η Σάντρα Χούλερ, σαρωτική όπως πάντα, κορυφώνει το τεχνουργικό κομψοτέχνημά της στη σκηνή με τη γούνα.

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα ertnews.gr

 

Smart Search Module