Μενού

ΜΑΕΣΤΡΟΣ, Ο - Γιάννης Ζουμπουλάκης

2106_6

Ο μουσικοσυνθέτης και διευθυντής ορχήστρας Λέοναρντ Μπέρνσταϊν (1918- 1990), θεωρείται ο απόλυτος Αμερικανός σταρ του τομέα του, ένα πηγαίο ταλέντο που είχε την ικανότητα να ενθουσιάζει το κοινό όποτε διηύθυνε. Ομως στην ιδιωτική ζωή του ήταν ένας άνθρωπος σε «σύγχυση» και αυτό τελικά, είναι το τέμπο της πολύ έξυπνα σκηνοθετημένης αυτής ταινίας του Μπράντλεϊ Κούπερ στην οποία ο ίδιος κρατά για τον εαυτό τον πιο αβανταδόρικο ρόλο της μέχρι σήμερα καριέρας του. Με άξονα τον άνθρωπο που ο Μπέρνσταϊν αγάπησε και βασάνισε όσο κανέναν άλλο στη ζωή του, την Φελίτσια Μοντεαλέγκρε – την οποία γνώρισε νέος σε ένα πάρτι και σύντομα παντρεύτηκε – ο «Μαέστρος» κάνει μια βαθιά βουτιά στην ψυχή του κεντρικού του προσώπου.

Για τον Κούπερ, ο αλλόκοτος σεξουαλικός κόσμος του Μπέρνσταϊν εναρμονίζεται θαρρείς με το ταλέντο του, αυτήν την απίστευτη ενέργεια που μπορούσε να βγάζει ενώ διεύθυνε ορχήστρες. Ο «Μαέστρος» δεν είναι τόσο το biopic μιας μουσικής ιδιοφυΐας, όσο ένα κατάμαυρο love story και το μοίρασμα ανάμεσα στο έγχρωμο και το ασπρόμαυρο έχει επίσης ενδιαφέρον διότι οι ασπρόμαυρες σκηνές ανήκουν στη νιότη των ηρώων και περιέχουν την άνθιση του έρωτα Μπέρνσταϊν – Μοντεαλέγκρε, ενώ οι έγχρωμες αποτυπώνουν την κρίση τους. Η Μοντεαλέγκρε είναι η πραγματική δύναμη της ταινίας γιατί εκείνη αποδεικνύει πόσο πραγματικά αγαπούσε τον Μπερνσταϊναποδεχόμενη το ανείπωτο για μια γυναίκα, την απιστία και μάλιστα την ομοφυλοφιλική (φυσικά, ο Κούπερ είναι πολύ προσεκτικός στο τι δείχνει και τα περισσότερα υπονοούνται).

Με ένα τσιγάρο διαρκώς στο χέρι (ο Μπέρνσταϊν ήταν μανιώδης καπνιστής), ο Κούπερ έχει προφανώς μελετήσει μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια το πρόσωπο που υποδύεται. Η σκηνή για παράδειγμα της μεγάλης του αναγνώρισης στην πρώτη συναυλία που έδωσε με την Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης είναι από τις καλύτερες της ταινίας. Όμως εκείνη που κλέβει την παράσταση είναι η Κάρεϊ Μάλιγκαν – εξαιρετική στο πως κρύβει τον βαθύ της πόνο της ηρωίδας της μέσα σε μια σχεδόν αποκαλυπτική ηρεμία – την οποία σίγουρα θα δούμε στις υποψηφιότητες των Οσκαρ, όπως και γενικότερα την ταινία σε αρκετές κατηγορίες.

Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr

 

Smart Search Module