Αγαπημένος σκηνοθέτης ιδιαίτερα στην μικρή κοινότητα των κριτικών, αλλά και σε ένα σινεφίλ κοινό, το οποίο αναγνώρισε ήδη από τις πρώτες του ταινίες ( Μια Ασυνήθιστη Κατάσταση , Φαντάσματα, Γέλλα), τη σύνδεση των κοινωνικοπολιτικών αντιθέσεων της πάλαι ποτέ διαιρεμένης Γερμανίας, αλλά και της πραγματικότητας με το όνειρο και με τον μύθο, όπου οι απλές καθημερινές ιστορίες, που φαινομενικά δεν λένε τίποτα, υποκρύπτουν όμως πάρα πολλά, αγγίζοντας και τις παρυφές της ψυχανάλυσης.
Ο Κρίστιαν Πέτζολντ , στον « Κόκκινο Ουρανό», καταπιάνεται ξανά με τον μύθο του ανεκπλήρωτου έρωτα- όπως και στην προηγούμενή του ταινία «Η Νύμφη του Νερού» – από την άλλη, αφήνει το ονειρικό στοιχείο στην άκρη και αντικαθιστά το νερό… με τη φωτιά.
Τους τέσσερις ήρωες, ο σκηνοθέτης τους περιβάλλει με έναν όρο, τη « γνωστική ασυμφωνία». Νεαροί ενήλικες που ψάχνουν την αρμονία αλλά οι σκέψεις με τις πράξεις πόρρω απέχουν. Κάποιοι νιώθουν ενοχές για την αναβλητικότητά τους , ο Λέο προσπαθεί να ολοκληρώσει ένα μυθιστόρημα πριν εμφανιστεί ο εκδότης του, είναι μπερδεμένος και η γνωριμία με την Νάντια του ενισχύει την αναβλητικότητα αλλά και τις φοβίες του, επειδή την επιθυμεί και αρνείται να το εκφράσει. Ο φίλος του, ο Φέλιξ, όταν γνωρίζει τον περιστασιακό εραστή της Νάντια, ανακαλύπτει ότι μπορεί να γίνει και δικός του εραστής. Οι σχέσεις των τεσσάρων νέων, ένα καλοκαίρι στις γερμανικές ακτές της Βαλτικής, δημιουργεί φόβο, νέες προσλαμβάνουσες και μεταβάλλει πολλές από τις πεποιθήσεις τους.
Ο μύθος εμφανίζεται στο έργο με την έλευση και του εκδότη αλλά κυρίως με τη φωτιά που εξαπλώνεται και περικυκλώνει την έπαυλη.
Η έλευση της φωτιάς είναι και η ώρα όπου η αναβλητικότητα και το μπλα μπλα-το οποίο είναι διαρκές και κατά διαστήματα αχρείαστο- πρέπει να αφήσουν τη θέση τους στις πράξεις και στις αποφάσεις. Είναι ένα ευφυέστατο στη σύλληψη μήνυμα, το οποίο επιβεβαιώνει, ότι ο Κρίστιαν Πέτζολντ εκπλήσσει και το μυημένο στις ταινίες του κοινό.
Ξεκινά την ταινία σαν κομεντί καλοκαιριού και την καταλήγει σαν ένα δράμα προβληματισμού για τις νεανικές, επαγγελματικές, ερωτικές και φιλικές σχέσεις.
Ιάκωβος Γωγάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα screeneye.gr