Μενού

ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΟΥ ΑΝΘΙΣΜΕΝΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ, ΟΙ - Παυλίνα Αγαλιανού

1809 2

Μετά την ανακάλυψη πετρελαίου στη χώρα των Οσεϊτζ το 1894, η φυλή απέκτησε αμύθητα πλούτη. Αχόρταγοι κερδοσκόποι συγκεντρώθηκαν στην περιοχή και έτσι ξεκίνησε η εκμετάλλευση με την ευλογία της αμερικανικής κυβέρνησης, καθώς οι περιουσίες των αυτοχθόνων ήταν αντικείμενο διαχείρισης λευκών επιτρόπων που ξάφριζαν εκατομμύρια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, δεκάδες μέλη της φυλής Οσεϊτζ δολοφονήθηκαν μυστηριωδώς, ώστε οι περιουσίες τους να μετακυλήσουν σε παρείσακτους που παντρεύονταν μέλη της φυλής για να έχουν πρόσβαση. Το 1923, το FBI άρχισε μία έρευνα γύρω από τους φόνους, η οποία ήταν η πρώτη υπόθεση ανθρωποκτονιών της υπηρεσίας...

Θρυλική επιστροφή του σπουδαίου Σκορτσέζε με ένα θέμα πολύ διαφορετικό από όσα έχουμε δει έως τώρα, καθώς δείχνει τη γενοκτονία των Ινδιάνων από τους λευκούς, αυτήν τη φορά όχι μέσω του μαστιγίου αλλά μέσω του καρότου... Ο λευκός επίτροπος έχει κερδίσει τον σεβασμό όλης της ινδιάνικης κοινότητας, τους φτιάχνει σχολεία, νοσοκομεία, τους εκπαιδεύει στις συνήθειες της σύγχρονης Αμερικής του '20. Αλλά... μπαίνει πάντα στη μέση αυτή η «αγία» ατομική ιδιοκτησία που δεν τον αφήνει να «αγιάσει»... Οι Ινδιάνοι λόγω του πλούτου τους έχουν ακόμα και φωνή στην κυβέρνηση των ΗΠΑ, που στέλνει τα διαμάντια της (πρώιμο FBI, ναι αυτό του Χούβερ) ώστε να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις και να βρουν τους ενόχους. Λες και δεν ήξερε η κυβέρνηση...

Εντάξει, ο Σκορτσέζε δεν φτάνει το μαχαίρι στο κόκαλο, βρίσκει όμως αφορμή μέσω μιας προσωπικής ιστορίας να ανοίξει το μεγάλο κάδρο της πρόσφατης αμερικάνικης Ιστορίας. Οι βασικοί πρωταγωνιστές Λεονάρντο ντι Κάπριο και Ρόμπερτ ντε Νίρο είναι εκπληκτικοί, αλλά η Λίλι Γκλάντστοουν είναι αποκάλυψη... Δεν χρειάζεται να πούμε για σκηνικά κοστούμια, παραγωγή... Αυτά εννοούνται για μια ταινία του δασκάλου, όμως με το μοντάζ πάλι τσακώθηκε... Ισως επειδή η ταινία θα βγει σε πλατφόρμα, θα μπορούσαμε να καταλάβουμε την ιστορία και σε λιγότερο από 206 λεπτά... Μερικές φορές δεν χρειάζεται να είμαστε τόσο αυστηροί στο σινεμά. Δεν μπορούμε να κάνουμε παραγγελιά ακριβώς το περιεχόμενο που θέλουμε στους σκηνοθέτες. Φτάνει που η γενική ιδέα είναι εξόχως αποκαλυπτική.

Παυλίνα Αγαλιανού
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα rizospastis.gr

Smart Search Module