Μενού

ΣΙΧΑΘΗΚΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ - Ιάκωβος Γωγάκης

2050 2

Τι συνδέει τους νέους –εν προκειμένω- της Νορβηγίας, με τους ήρωες του Μπουνιουέλ , από την ταινία «Η Κρυφή γοητεία της Μπουρζουαζίας;».
Την απάντηση δίνει με αιμοβόρα και σαρκάζουσα διάθεση, ο σκηνοθέτης Κρίστοφερ Μπόργκλι, επιλέγοντας έναν εξίσου καυστικό και μεταφορικό τίτλο « Σιχάθηκα τον εαυτό μου( Sick of Myself). Ποιοι στ’ αλήθεια τον σιχάθηκαν;
Ουδείς!
Ο Παράδεισος βρίσκεται όπου είμαι εγώ, αναφώνησε κάποτε ο Βολταίρος.
Ο Κρίστοφερ Μπόργκλι βλέπει στους εύπορους νεαρούς ήρωές του, στον Τόμας και στην Σίγκνε , όλους όσοι αιωρούνται στο κενό και επιδιώκουν την αυτοπροβολή ως αντίδοτο.

Βλέπει καθαρά την εποχή μας, η οποία ενισχύει την ατομικότητα και τον ναρκισσισμό, βλέπει τους καλλιτέχνες, να επιτυγχάνουν υψηλούς στόχους, χωρίς απαραίτητα να το αξίζουν και να αισθάνονται ότι πατάνε πολύ γερά στα πόδια τους, βλέπει την αντανάκλαση του τι πιστεύουν οι άλλοι για μας και πόσο οδυνηρός είναι ο δρόμος αυτός,  για όποιον τον ακολουθήσει.

Ο Τόμας είναι ένας τέτοιου είδους καλλιτέχνης, με τις μινιμαλιστικές αλλά αδιάφορες εικαστικές του δημιουργίες να πουλάνε τρελά, να τον έχουν κάνει γνωστό, ενισχύοντας την εγωπάθεια του . Αντιθέτως, η Σίγκνε, ψάχνει εναγωνίως τον τρόπο για να κερδίσει την προσοχή και να μην αισθάνεται υποδεέστερη του. Θα πάρει επί τούτου χάπια, τα οποία θα της προκαλέσουν μια σπάνια μορφής δερματοπάθεια. Ο στόχος της επιτευχθεί. Τα βλέμματα πλέον είναι στραμμένα πάνω της.

Το δείπνο του νεαρού ζευγαριού σε ένα σικάτο εστιατόριο -προτού συμβούν όλα αυτά- έξυπνα διακωμωδείται, όπως συνέβη αριστουργηματικά και στην ταινία του Μπουνιουέλ.
Η σάτιρα του Κρίστοφερ Μπόργκλι διαρκώς κλιμακώνεται, ο ψυχικός πόνος συναντάει τον σωματικό, τους γύψους, τους επιδέσμους, τις ενέσεις, όλα συμβαίνουν σε πρώτο πλάνο και ενώ το νοηματικό υπόβαθρο της ιστορίας γίνεται από νωρίς αντιληπτό, το γεγονός ότι η ταινία δεν ξεφεύγει χρονικά ούτε προστίθενται άσκοπες σεκάνς, ενισχύεται στο έπακρον και το αιχμηρό κοινωνικό της σχόλιο.

Ερμηνεία υψηλού επιπέδου από την Κριστίνε Κούγιατ Θορπ αλλά και από τον Έιρικ Σέτερ.

Ιάκωβος Γωγάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα screeneye.gr

Smart Search Module