Μενού

ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΜΙΑΣ ΠΤΩΣΗΣ - Παυλίνα Αγαλιανού

1809 2

Τον τελευταίο χρόνο η Σάντρα, μια Γερμανίδα συγγραφέας, ο Γάλλος σύζυγός της Σάμουελ και ο εντεκάχρονος γιος τους Ντάνιελ ζουν σε μια απομακρυσμένη πόλη στις γαλλικές Αλπεις. Οταν ο Σάμουελ βρίσκεται νεκρός στο χιόνι, έξω από το σαλέ τους, η αστυνομία αναρωτιέται αν αυτοκτόνησε ή σκοτώθηκε. Η αιτία θανάτου μένει αδιευκρίνιστη και η Σάντρα θεωρείται η κύρια ύποπτη...

Ο φετινός Χρυσός Φοίνικας των Κανών μάς αποκάλυψε μια σκηνοθέτιδα με κοινωνικό προβληματισμό, όπως ακούσαμε στην ομιλία της στην τελετή λήξης του Φεστιβάλ. Κι όμως, η ταινία της είναι αρκετά πιο προσωπική και αρκετά πιο «περιχαρακωμένη» στις ανθρώπινες σχέσεις. Η «Ανατομία» είναι μια ταινία που δύσκολα θα σου φανεί μέτρια. 'Η θα σε συνεπάρει ή θα σε κουράσει.

Ενώ ξεκινά ως μια υπόθεση φόνου, ουσιαστικά εκτυλίσσεται ως μια «δολοφονία χαρακτήρων», αφού επικεντρώνει κυρίως στο πόσα μυστικά κρύβονται μέσα στη σχέση ενός ζευγαριού και στις υποχωρήσεις που κάνουν ώστε να μη διαρραγεί ολοκληρωτικά το εποικοδόμημα. Γιατί η βάση φάνηκε ότι είναι σαθρή. Είναι μια εξονυχιστική ανατομία της εμπιστοσύνης, του «εμείς» πάνω από το «εγώ», που κάνει τελικά την αγάπη ...παραμύθι. Το ζευγάρι όμως δεν είναι μόνο του, υπάρχει και ένα παιδί, που πρέπει να παραμένει παιδί και όχι να επωμίζεται τις «επιλογές» των ενηλίκων. Το έγκλημα λοιπόν έχει ήδη συντελεστεί. Είναι πολλαπλό και δεν είναι κανείς αθώος. Τελικά ήταν φόνος ή αυτοκτονία ο θάνατος του Σάμουελ; Η λύση του μυστηρίου δεν ενδιαφέρει την σκηνοθέτιδα. Θέλει να αφήσει τον θεατή επίτηδες χωρίς «κάθαρση», ώστε να αναλογιστεί τα δικά του πεπραγμένα.

Η Σάντρα Ούλερ στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι εκπληκτική. Παρ' όλα αυτά, η ταινία ήθελε αρκετό μάζεμα στον χρόνο της. Εάν δεν πλάτειαζε, θα μιλούσαμε για αριστούργημα.

Παυλίνα Αγαλιανού
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα rizospastis.gr

Smart Search Module