Τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα σε μια επιβάτιδα, την 92χρονη Μαντλέν και τον σοφέρ της, Σαρλ, που διασχίζουν το Παρίσι, στη διάρκεια μιας ολόκληρης μέρας, καταγράφει στο συγκινητικό αυτό, με δυο εξαιρετικές ερμηνείες, αν και σχηματικό σεναριακά, ρόουντ μούβι του ο Κριστιάν Καριό («Εξαφάνιση ανηλίκου», «Μάιος: η μεγάλη φυγή».
Μη μπορώντας πια να ζήσει μόνη της, μετά από μια πτώση, η Μαντλέν πηγαίνει τώρα σε οίκο ευγηρίας. Μόνο που ζητά από τον Σαρλ να μη βιάζεται: να διασχίσουν το Παρίσι, να περάσουν από τη γειτονιά που μεγάλωσε, για να περάσει όσο το δυνατό περισσότερη ώρα. Σε ένα ατέλειωτο ταξίδι, με τη Μαντλέν να να αφηγειται στον Σαρλ την ιστορία της: από 16χρονο κοριτσάκι, κι αργότερα μητέρα γιού που είχε αποκτήσει με τον πρώτο της μεγάλο έρωτα με ένα Αμερικανό φαντάρο, την ένα αρχικά περίοδο της απελευθέρωσης από τους Γερμανούς, με έναν ελκυστικό, αν και βίαιο σύζυγο (που την κακοποιεί και τη βιάζει, σε μια συμβίωση με δραματικά αποτελέσματα. Ιστορία που ο Σαρλ ακούει αρχικά αμίλητος, πνιγμένος στα δικά του προβλήματα (ασήκωτα χρέη αλλά και συζυγικές σχέσεις), και ο οποίος σταδιακά αρχίζει να ανοίγεται και να συμμετέχει, αφηγούμενος τελικά και τα δικά του προβλήματα.
Μπορεί οι καταστάσεις και οι διάλογοι να μην ξεπερνούν συχνά τη μετριότητα, η 94χρονη όμως ηθοποιός Λινκ Ρενό, με μια που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τον πόνο και τις αγωνίες της γυναίκας που παρά τον πόνο και την κακοποίηση που αντιμετωπιζει μια ολόκληρη ζωή (με μοναδικό διάλειμμα τη σύντομη σχέση με τον πρώτο της έρωτα) καταφέρνει να μας συγκινήσει και να μας παρασύρει με την δοσμένη με εκπληκτικη εσωτερική ενέργεια ερμηνεία της. Όπως και ο Ντανί Μπουν με τη δική του, μέσα από τις σιωπές, τους δισταγμούς αλλά και τα τελικά όμορφα, γεμάτα ανθρωπιά και κατανόηση, ανοίγματα του.
Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr