Μενού

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (Επαν.) - Άγγελος Πολύδωρος

1817 1

Μια ερωτική ιστορία, τολμηρή και αμφιλεγόμενη για την εποχή της (αρχές της δεκαετίας του ’70) γύρω από έναν μεσήλικα Αμερικανό που ζει στο Παρίσι και προσπαθεί να ξεπεράσει την αυτοκτονία της γυναίκας του, δημιουργώντας μια αυτοκαταστροφική σχέση με μια 20χρονη Γαλλίδα.

Η Ζαν (Μαρία Σράιντερ), είναι μια όμορφη νεαρή κοπέλα, που ετοιμάζεται με άγχος να παντρευτεί τον Τομ, έναν σκηνοθέτη που γυρίζει μια ταινία κινηματογραφώντας την καθημερινή ζωή της (κάνει cinema-verite). Θα συναντηθεί με τον Πολ (Μάρλον Μπράντο) σε ένα άδειο διαμέρισμα που είναι για νοίκιασμα και εκεί θα χτίσουν μια γεμάτη πάθος σχέση που βασίζεται αποκλειστικά στο σεξ.

Ο Πολ, στην προσπάθεια να εκτονώσει τη θλίψη του, ξεσπά με βιαιότητα πάνω της, την οποία εκείνη έχοντας δεχθεί πίεση από τον σκηνοθέτη αρραβωνιαστικό της, την αποδέχεται λυτρωτικά, αν και της είναι οδυνηρή. Η σκηνή του σοδομισμού με βούτυρο, έχει μείνει παροιμιώδης και δέχθηκε τη λογοκρισία της εποχής. Σήμερα, δεν μπορώ να φανταστώ την «πολιτική ορθότητα» (που κόβει τους μαύρους από το Όσα Παίρνει ο Άνεμος και την Καλύβα του Μπάρμπα Θωμά) πώς θα αντιδράσει βλέποντας το φιλμ, το οποίο -πρέπει να σημειωθεί- έχει ελάχιστες σκηνές γυμνού εκτός από μια full frontal nude της Μαρία Σνάιντερ στο μπάνιο, που φαντάζει κωμική.

Τέλος πάντων, το φιλμ είναι ένα δράμα χαρακτήρων, με πρωταγωνιστές δυο ανθρώπους που προσπαθούν να γεμίσουν τα κενά τους και στο οποίο ο Μπερτολούτσι αργά και βασανιστικά κατορθώνει να μαγνητίζει τον θεατή με τον τρόπο που καθοδηγεί το ζευγάρι, ενώ η ατμοσφαιρική -με σέπια αποχρώσεις- φωτογραφία του Βιτόριο Στοράρο και η υποβλητική μουσική του Γκάτο Μπαρμπέρι συμπληρώνουν την απελπιστική κατά βάθος εικόνα που θέλει να δώσει ο σκηνοθέτης σ’ αυτή την αυτοκαταστροφική ερωτική σχέση. Είναι δε τουλάχιστον ευχάριστο, να βλέπεις πόσο μεγάλος ηθοποιός ήταν ο Μάρλον Μπράντο, ειδικά στους μονόλογους. Τεράστιος.

Για τη Μαρία Σνάιντερ, δεν υπάρχουν πολλά να λεχθούν. Δεν ήταν κακή για πρώτη εμφάνιση. Η δεύτερη ήταν στο «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» (1975) του Αντονιόνι, δίπλα στον Τζακ Νίκολσον. Παρά λίγο να την βλέπαμε και στο «Καλιγούλα» (1976) αλλά αποχώρησε από το σετ (πηγή: imdb, trivia), γιατί μετά το «Τανγκό στο Παρίσι» είχε ορκιστεί να μην ξανακάνει γυμνό στο σινεμά.

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα myfilm.gr

Smart Search Module