Τι κοινό και τι διαφορετικό είχαν στον τρόπο παιξίματός τους δεξιοτέχνες του μπουζουκιού όπως ο Μάρκος Βαμβακάρης, ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Μανώλης Χιώτης, ο Γιώργος Ζαμπέτας και τόσοι άλλοι; Σε τι ρεπερτόριο, σε ποιες ασκήσεις και σε ποιες σχολές τεχνικής επέμεναν οι παλιοί μπουζουξήδες; Τι είναι το ταξίμι; Υπάρχει αντικειμενικά «καλός» και «κακός» ήχος μπουζουκιού και πως καθορίζεται; Τα παραπάνω είναι μερικά από τα πολλά ερωτήματα που υπό την μορφή κεφαλαίων διαμορφώνουν την εικόνα του θαυμάσιου και άκρως ενημερωτικού ντοκιμαντέρ του Φοίβου Κοντογιάννη που αφορά την Ιστορία του μπουζουκιού στην Ελλάδα.
Σε σενάριο του ιδίου και του Ανέστη Μπαρμπάτση (που είχε την ιδέα), το ντοκιμαντέρ με την συνδρομή πολλών επαγγελματιών μουσικών καλύπτει με πληρότητα όλο το εύρος της ιστορικής διαδρομής, της σημασίας και της οργανολογικής εξέλιξης του μπουζουκιού στην Ελλάδα, οργάνου που όπως ακούμε από όλους που μιλούν στην ταινία, ενώ κάποτε ήταν διαφήμιση για την χώρα μας, σήμερα, απαξιωμένο, «δεν ζητιέται». Από μόνο του αυτό είναι κάτι το θλιβερό, πόσο μάλλον όταν από τους ίδιους ανθρώπους ακούς απίστευτες ιστορίες σε σχέση με το μπουζούκι.
από τις μέχρι σήμερα ταινίες που έχουν γυριστεί πάνω στο ίδιο θέμα. Εν όλιγοις μια χορταστική περιπέτεια εποχής, την συνέχεια της οποίας που θα εστιάζει στην σατανική Μιλαίδη (Εύα Γκριν) αναμένω με αγωνία.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr