Μενού

ΛΕΪΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΗΣ, Η - Τάσος Ντερτιλής

1824 1

ΣΥΝΟΨΗ: Στα 40 της, η Λέιλα έχει περάσει όλη της τη ζωή φροντίζοντας τους γονείς και τα τέσσερα αδέλφια της. Για να ξεφύγουν από την ανέχεια, η Λέιλα καταστρώνει ένα σχέδιο σωτηρίας, μόνο και μόνο για να ανακαλύψει ότι ο πατέρας τους κρύβει έναν οικογενειακό θησαυρό. Αυτή η αποκάλυψη θα φέρει χάος στην ήδη εύθραυστη δυναμική της οικογένειας και οι πράξεις κάθε μέλους θα τους οδηγήσουν σταδιακά ένα βήμα πιο κοντά στην καταστροφή.

Σενάριο! Αυτή η μαγική για το σινεμά λέξη που έχει γίνει συνώνυμη με το καλό Ιρανικό σινεμά. Ο δημιουργός του 6.5 Εκτός Ελέγχου μας παρουσιάζει την οικογένεια της Λέιλα, μια οικογένεια όπως πολλές άλλες μικρομεσαίες οικογένειες του Ιράν που πασχίζουν να καλύψουν το γεγονός ότι έχουν ξεπέσει στην ανέχεια εδώ και καιρό. Ο Ρουσταγί συνθέτει μια αντιπροσωπευτική μικρογραφία της μεγαλύτερης ζοφερής εικόνας μιας χώρας προβληματικής, με το οικονομικό αδιέξοδο να προκαλεί τελικά αποσύνθεση του παραδοσιακού πατριαρχικού κοινωνικού μοντέλου. Ανισότητα, υποκρισία, κατάθλιψη αλλά και κρατική καταστολή χαρακτηρίζουν μια κοινωνία αυστηρά πατριαρχική, βουτηγμένη στη αδράνεια και την ψευτοπερηφάνια την οποία ο Ρουσταγί αντιμετωπίζει με πικρό, σχεδόν δηλητηριώδες χιούμορ. Λίγο πριν ξεχειλίσει το ποτήρι και ξεχυθεί ο κόσμος στους δρόμους, παρακολουθούμε καταστάσεις εκρηκτικές, στα όρια του παραλόγου που κάνουν την απελπισμένη ηρωίδα μας να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, προκειμένου να σώσει οτιδήποτε σώζεται. Μόνη απέναντι στους άντρες της οικογένειας που επιδεικνύουν παροιμιώδη αναισθησία και κοινωνικό αυτοματισμό προκειμένου να καλύψουν το υπαρξιακό κενό τους , η Λέιλα μετατρέπεται σε «ψυχρό εκτελεστή» προκειμένου όλοι να δουν μια άσπρη μέρα, συγκρουόμενη με τους πάντες.

Καλογραμμένο και εξαιρετικά ερμηνευμένο το φιλμ βραβεύτηκε στις περσινές Κάννες με το βραβείο της FIPRESCI. Και αν θεωρείτε ότι μια τέτοια ταινία θα είχε όλα τα εχέγγυα μεγάλης επιτυχίας στη χώρας της να σας γνωρίσουμε ότι δεν επιτράπηκε τελικά η προβολή της στο εσωτερικό. Όχι, παίζουμε !

Τάσος Ντερτιλής
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα grandmagazine.gr

Smart Search Module