Με το εμπόριο βρεφών καταπιάνεται η νέα ταινία «Τυχερό αστέρι» (αγγλικός του Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-έντα, ήδη πολυβραβευμένου στις Κάννες (μαζί και Χρυσό Φοίνικα το 2018 για την ταινία του «Κλέφτες καταστημάτων»).
Μόνο που ο Κόρε-έντα («Οικογενειακή υπόθεση», «Μια μέρα του καλοκαιριού») δεν στρέφεται σε ένα αναμενόμενο παραδοσιακό αστυνομικό θρίλερ, παρόλο που χρησιμοποιεί στοιχεία του, για να παρουσιάσει την ιστορία του αυτή. Η ιστορία ξεκινά με τη νεαρή μητέρα – πόρνη, όπως ανακαλύπτουμε αργότερα – να αφήνει το παιδί της, μια βροχερή νύχτα, έξω από μια χριστιανική εκκλησία (η ιστορία εκτυλίσσεται στη Νότια Κορέα), όπου το βρίσκουν οι δυο έμποροι βρεφών, «μεσίτες», όπως τους αποκαλούν), που συνεργάζονται με τη μητέρα για να πουλήσουν το μωρό και να μοιραστούν τα χρήματα.
Εκείνο που βασικά ενδιαφέρει τον σκηνοθέτη είναι να καταγράψει τις σχέσεις ανάμεσα στα τρία αυτά πρόσωπα, που ο καθένας έχει και το δικό του στόχο πίσω από την πώληση του βρέφους, ιδιαίτερα, τη μητέρα που θέλει να εκδικηθεί τον παντρεμένο άντρα που την κατέστησε έγκυο. Στην πορεία τού δίνεται η ευκαιρία να αναπτύξει τους χαρακτήρες, βοηθώντας μας να γνωρίσουμε τα τρία πρόσωπα – όπως και τις δυο αστυνομικίνες που τους παρακολουθούν – που πίσω από την αδιαφορία και την αναζήτηση του κέρδους, υπάρχει, όπως σταδιακά ανακαλύπτουμε, και συναίσθημα και ευαισθησία – παράδειγμα η εξαιρετική σκηνή στoν τροχό του λούνα-παρκ, με τους τρεις, μαζί με το μωρό κι ένα παιδάκι από το ορφανοτροφείο, όπου βγαίνει τελικά στην επιφάνεια ο πραγματικός, ευαίσθητος χαρακτήρας των δυο αντρών.
Ο Κόρε-έντα κινεί τα πρόσωπα του σε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό περιβάλλον, σκιαγραφώντας μια εικόνα της σημερινής κορεάτικης κοινωνίας, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του θρίλερ όταν είναι απαραίτητο, καθώς και ορισμένες ανατροπές (π.χ. στις διάφορες προσπάθειες των αστυνομικών να συλλάβουν τους δυο «μεσίτες»), για να φτιάξει αυτή τη δοσμένη με ζεστασιά, συγκινητική ταινία.
Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr