Μενού

ΙΕΡΗ ΑΡΑΧΝΗ - Τάσος Ντερτιλής

ΣΥΝΟΨΗ: Ένας οικοδόμος, βετεράνος του πολέμου με το Ιράκ, από φιλήσυχος οικογενειάρχης το πρωί, μετατρέπεται σε στυγνό εγκληματία τις νύχτες. Ο Σαϊντ είναι ένας serial killer που κυκλοφορεί με τη μηχανή του στους νυχτερινούς δρόμους της ιερής πόλης Μασχάντ εξοντώνοντας ιερόδουλες, θεωρώντας ότι εξαγνίζει τον κόσμο από την αμαρτία. Όταν όμως καταφθάνει στη Μασχάντ η Ραχίμι, μια ατρόμητη δημοσιογράφος που αποφασίζει να βάλει τη ζωή της σε κίνδυνο προκειμένου να τον ξεσκεπάσει, τα πράγματα δυσκολεύουν.

1761 2

Μετά το πολυσυζητημένο Σύνορο του 2018, ο-πολιτογραφημένος Σουηδός-Ιρανός σκηνοθέτης Αλί Αμπάσι επιστρέφει στο σκοτεινό παρελθόν της πατρίδας του για να αφηγηθεί μια αληθινή ιστορία φόνων γυναικών που συνέβησαν στις αρχές του 2000 σε μια από τις πιο ιερές πόλεις του Ιράν, τη Μασχάντ. Με οδηγό μας μια επίμονη δημοσιογράφο που βαδίζει στην κόψη του ξυραφιού προσπαθώντας να βρει τα ίχνη του δολοφόνου, βυθιζόμαστε σταδιακά σε μια κοινωνία κλειστή, σκοτεινή και βαθιά μισαλλόδοξη όπου η αξία της γυναίκας είναι αυτή που της αποδίδει και της επιτρέπει να διατηρεί ο σύζυγος, πατέρας, αστυνόμος, μουλάς, δικαστής και τελικά εκτελεστής της. Με πρόσχημα τον εξαγνισμό μιας πόλης-ιερού συμβόλου του Σιιτικού Ισλάμ, ο Σαϊντ αφήνεται να βγάλει το άγριο θηρίο που κρύβει στα κατάβαθα της ψυχής του, πείθοντας τον ίδιο τον εαυτό του ότι δεν είναι δολοφόνος αλλά φορέας κάποιου ιερού καθήκοντος που του έχει αναθέσει ο Αλλάχ.

1761 6

Το πιο τρομακτικό όμως σε αυτό το υποδειγματικό θρίλερ, που πολύ θα ήθελε να έχει γυρίσει ο Ντέιβιντ Φίντσερ, είναι η συνενοχή ολόκληρης της κοινωνίας στο έγκλημα. Όλη η μιζέρια, η καταπίεση και η ανέχεια μιας βαθιά συντηρητικής, πατριαρχικής κοινωνίας που έχει κάνει επιστήμη την καταπίεση των γυναικών, δεν είναι παρά εκφάνσεις του κισμέτ στο οποίο οι άνθρωποι πρέπει να σκύβουν ευλαβικά το κεφάλι. Στην περίπτωση της Μασχάντ, κρατώντας σκυμμένο το κεφάλι στις δυνάμεις της Τάξης και του Θεού, δεν σταματούν να ευλογούν ταυτόχρονα το έργο του Σαϊντ. Μαζικά εγκλήματα από μια κοινωνία μαζικό δολοφόνο.

1761 8

Υπέροχη η Ζαρ Αμίρ Εμπραχίμι στο ρόλο της δημοσιογράφου, βραβεύτηκε στις Κάννες για την ερμηνεία της ενώ ο Μεχντί Μπαζεστανί δημιουργεί έναν αξέχαστο serial killer της διπλανής πόρτας. Συναρπαστική αφήγηση, υποβλητική ατμόσφαιρα και έντονο suspense δημιουργούν ένα εκρηκτικό θρίλερ που αποτελεί τη φετινή πρόταση της Δανίας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Της Δανίας φυσικά και όχι του Ιράν, αφού η ταινία γυρίστηκε για προφανείς λόγους στην Ιορδανία.

Τάσος Ντερτιλής
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα grandmagazine.gr

Smart Search Module