Μενού

PETER VON KANT - Στράτος Κερσανίδης

Τα πικρά δάκρυα του Πέτερ

Πολλές είναι οι ταινίες που έχουν γίνει ριμέικ άλλοτε με περισσότερη κι άλλοτε με λιγότερη επιτυχία. Όταν όμως ο φοβερός και τρομερός Φρανσουά Οζόν αποφασίζει να αποτίσει φόρο τιμής στον μεγάλο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ με ριμέικ της ταινίας «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» τότε βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κινηματογραφικό γεγονός!

Η γερμανός σκηνοθέτης μετέφερε στον κινηματογράφο το δικό του θεατρικό έργο το 1972. Η ηρωίδα του Πέτρα φον Καντ είναι διάσημη σχεδιάστρια μόδας και ζει με τη βοηθό της Μαρλένε σε ένα διαμέρισμα στη Βρέμη. Αλαζονική και δεσποτική αρέσκεται στο να εξουσιάζει τους γύρω της, κάτι που κάνει και με τη βοηθό της. Όταν όμως μέσω μια φίλης της μοντέλο της Σιντονί, γνωρίζει τη νεαρή Κάριν, την ερωτεύεται και της προτείνει να τη βοηθήσει. Η Κάριν μετακομίζει στο σπίτι της Πέτρα και σύντομα οι ρόλοι αντιστρέφονται και η διάσημη σχεδιάστρια θα ανακαλύψει τι σημαίνει απαξίωση.

1786 3

Ο γάλλος σκηνοθέτης ακολουθώντας την ίδια ιστορία σκηνοθέτησε τον «Πέτερ φον Καντ» (Peter von Kan) αλλάζοντας το φύλο των χαρακτήρων. Έτσι η Πέτρα έγινε Πέτερ, η Μαρλένε έγινε Καρλ και η Κάριν έγινε Αμίρ. Και ο Πέτερ δεν είναι σχεδιαστής μόδας αλλά σκηνοθέτης. Η δε Σιντονί διατηρεί το όνομά της και είναι ηθοποιός. Τα υπόλοιπα συμβαίνουν όπως στην ταινία του Φασμπίντερ. Ο Πέτερ ερωτεύεται τον Αμίρ κι όταν εκείνος θα μετακομίσει στο σπίτι του θα αρχίσει να διεκδικεί όλο και περισσότερα ασκώντας τη δύναμη της εξουσίας του επάνω στον εραστή του.

Η μνημειώδης ταινία του Φασμπίντερ, έπεσε σε καλά χέρια. Με έναν συγκλονιστικό Ντενίς Μενοσέτ στο ρόλο του Πέτερ, χαμηλό φωτισμό και υποδειγματικά καδραρίσματα, ο Οζόν ακολουθεί καταπόδας το σενάριο του γερμανού συναδέλφου του για να μιλήσει για το καταστροφικό πάθος και την εξουσιαστική πλευρά του έρωτα. Σκηνοθετεί με στυλ αυτό το ερωτικό δράμα δωματίου που δεν είναι παρά μια ατόφια σινεφιλική αναφορά στο Φασμπίντερ και ένα φόρος τιμής τόσο στον σκηνοθέτη όσο και στην ταινία που τόσο αγαπήσαμε.    

1786 5

Το φινάλε παραμένει πικρό και στις δύο περιπτώσεις και καταδεικνύει τη συντριπτική ήττα του ανθρώπου που αφού έμαθε να εξουσιάζει έφτασε στην ταπείνωση.

Το εξαιρετικό ριμέικ του Φρανσουά Οζόν αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία να αναζητήσετε, να ξαναδείτε και να επανεκτιμήσετε την ταινία του Φασμπίντερ η οποία υπάρχει ελεύθερη στο youtubeε αγγλικούς υπότιτλους.

Στράτος Κερσανίδης
Το κείμενο δη
μοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kersanidis.wordpress.com

Smart Search Module