Μενού

ΜΕΡΕΣ ΞΗΡΑΣΙΑΣ - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Τη διαφθορά της αστυνομίας και των τοπικών αρχών σε ένα φτωχικό χωριό της σημερινής Τουρκίας ξεσκεπάζει ο Εμίν Άλπερ στην, με ελληνική συμπαραγωγή, βραβευμένη σε διάφορα φεστιβάλ (ανάμεσά τους και στο τμήμα. «Ένα κάποιο Βλέμμα» των Καννών) ταινία του «Μέρες ξηρασίας». Ο Έμρε, ένας νεαρός, έντιμος αν και κάπως αφελής, νεοδιορισμένος Εισαγγελέας, φτάνει στο «κλειστό» χωριό του Σανικλάρ, για να εξετάσει την εκμετάλλευση του νερού.

Ο Άλπερ εκμεταλλεύεται τα διάφορα γεγονότα που θα ακολουθήσουν, από τον βιασμό μιας γυναίκας, τους πυροβολισμούς στους δρόμους της πόλης εξαιτίας της εμφάνισης αγριόχοιρων και τη φιλική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον Έμρε και τον αντιφρονούντα, γκέι δημοσιογράφο Μουράτ, για να αναπτύξει ένα έξυπνο, με σασπένς, με ωραίες καταστάσεις και ενδιαφέροντες χαρακτήρες, σενάριο.

1771 6

Ο Έμρε είναι αποφασισμένος να διαλύσει τις ίντριγκες και τον επικίνδυνο λαϊκισμό του αυταρχικού δημάρχου, σε μια περιοχή όπου κυριαρχούν ο νεποτισμός, η εκμετάλλευση του νερού και η ομοφοβία και που ο δήμαρχος και η ομάδα του είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν κάθε παράνομο μέσο για να παραμείνουν στην εξουσία. Με εικόνες πάντα εικαστικά ωραίες, ο Αλπερ καταγράφει με λεπτομέρεια και τόλμη τη λειτουργία ενός μικρόκοσμου, όπου ο έλεγχος ενός ανθρώπου ξεπερνάει τα όρια του νόμου και εμποδίζει την οποιοδήποτε πορεία προς ένα σύγχρονο, αληθινά δημοκρατικό κράτος.

1771 4

Δυστυχώς, σε μια περίοδο αυστηρού συντηρητισμού και τις απαράδεκτες, συχνές επιθέσεις ενάντια στην LGBTQ κοινότητα, σε ένα καθεστώς όπως αυτό της Τουρκίας του Ερντογάν, η παρουσία στην ταινία ενός γκέι δημοσιογράφου και η πιθανή (δοσμένη με λεπτότητα) σχέση του με τον Έμρε, καθώς και η υποψηφιότητα της ταινίας για το Queer βραβείο του φεστιβάλ Καννών, οδήγησε (παρά τα 9 βραβεία που τελικά κέρδισε στο φεστιβάλ της Αντάλια), το τουρκικό υπουργείο πολιτισμού, μια μέρα πριν τη διανομή της ταινίας στις αίθουσες, να απαιτήσει τη. επιστροφή της χρηματικής επιδότησης της ταινίας. Γεγονός που προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση των ανθρώπων του κινηματογραφικού χώρου που σε ανακοίνωση τους περιέγραψαν την επέμβαση αυτή του υπουργείου ως «μαύρη κηλίδα στην ιστορία του κινηματογράφου».

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module