Μενού

JOYLAND - Άγγελος Πολύδωρος

Πρόκειται για μια ιστορία ενηλικίωσης με φόντο την συντηρητική και πατριαρχική κοινωνία του Πακιστάν και ταυτόχρονα φόρος τιμής σε όλους εκείνους που υφίστανται την πατριαρχία και πληρώνουν το τίμημα αυτού του είδους καταπίεσης.

Βρισκόμαστε  στη Λαχόρη, όπου ένας αυστηρός πατριάρχης (Σαλμάν Περζάντα) επικεφαλής της μεσοαστικής οικογένειας Ράνα, η οποία περιλαμβάνει τους δύο γιους του, τις νύφες του και τις τέσσερις εγγονές του, θέλει πολύ και έναν εγγονό και πιέζει γι’ αυτό, το μικρότερο γιό του Χέντερ και τη γυναίκα του Μουμτάζ, που ακόμα δεν έχουν παιδιά και όπως βλέπουμε η σχέση τους μάλλον έχει πρόβλημα.

1765 1

Έτσι ο πάτερ-φαμίλιας αναγκάζει τη Μουμτάζ (συγκλονιστική η Ραστί Φαρούκ) να εγκαταλείψει τη δουλειά της, αφού ο Χέντερ (έξοχος στις σιωπές του ο Αλί Τζουνέτζο), βρίσκει δουλειά ως χορευτής σε ένα θέατρο ερωτικού χορού και έχοντας πει στον πατέρα του ψέματα ότι είναι υπεύθυνος σκηνής. Όμως όλα θα αλλάξουν όταν ο Χέντερ ερωτεύεται την Μπίμπα (Αλίνα Καν), μια τρανς χορεύτρια. Η απαγορευμένη ιστορία αγάπης τους, γίνεται αφορμή σιγά-σιγά για ολόκληρη την οικογένεια να κάνει την  σεξουαλική της επανάσταση με τραγικές συνέπειες.

Βραδυφλεγές κοινωνικό δράμα με αρκετά καλές ερμηνείες, για το οποίο ο σκηνοθέτης Σαΐμ Σαντίκ έχει δηλώσει ότι είναι μια εξ ολοκλήρου φανταστική, αλλά συναισθηματικά αυτοβιογραφική ιστορία και ουσιαστικά μια απο-ρομαντικοποίηση μιας ιστορίας ενηλικίωσης και επίσης «μια ωδή στην επιθυμία που δημιουργεί απίθανους δεσμούς και στην αγάπη που τους κάνει αθάνατους». 

1765 5

Είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία από το Πακιστάν που έκανε πρεμιέρα στο τμήμα Un Certain Regard του Φεστιβάλ των Καννών, κέρδισε τον Queer Χρυσό Φοίνικα και αποτελεί την πρόταση της χώρας για τα Όσκαρ 2023. Προηγουμένως, δεν είχε γίνει δεκτό στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κεράλα της Ινδίας και απαγορεύτηκε στο Πακιστάν.

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα myfilm.gr

Smart Search Module