Μενού

ΜΠΕΛ: Ο ΔΡΑΚΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ - Θοδωρής Δημητρόπουλος

Μέσα στον digital κόσμο του U, ένα συνηθισμένο, συνεσταλμένο κορίτσι από μια επαρχιακή πόλη, γίνεται η Μπελ, μια παγκοσμίως λατρεμένη τραγουδίστρια. Είναι εκεί, μέσα στο U, που η Σούζου/Μπελ αναπτύσσει δεσμό με έναν μυστηριώδη Δράκο, που θα καταλήξει να επηρεάζει –φυσικά– και τις αληθινές ζωές τους.

Ο Μαμόρου Χοσόντα του αγαπητού (και υποψήφιου για Όσκαρ) “Mirai” αφηγείται μια γνώριμη ιστορία προσωπικής αυτο-εκπλήρωσης μέσα από την ανάπτυξη ενός ιδεατού alter ego σε ένα ψηφιακό app περιβάλλον, μες στο οποίο (και με τη βοήθεια μιας αποστομωτικά όμορφης πολυχρωμίας) ζωντανεύει μια μοντέρνα επαναδιατύπωση του παραμυθιού της Πεντάμορφης και του Τέρατος.

1763 4

Ο τρόπος που αναπτύσσεται ο μύθος και η εικονογραφία του κλασικού παραμυθιού μέσα σε ένα πιστευτό ψηφιακό περιβάλλον, μπορεί να συνεπάρει κάθε θεατή. Έχει πάντα ενδιαφέρον να παρατηρούμε πώς λειτουργούν εμβληματικά παραμύθια όταν μετατοπίζονται στο χώρο ή το χρόνο κρατώντας απαράλλαχτο κάτι πολύ βαθιά στην ουσία τους. Είναι ίσως και μία από τις σημαντικές ενδείξεις για το πώς συμπεριφορές, φόβοι και ανθρώπινα «θέλω» παραμένουν στη βάση τους αναλλοίωτα με ό,τι στάδιο του πολιτισμού κι αν τα ντύσεις.

Ο Χοσόντα δεν καινοτομεί στην επαναδιατύπωση της ιστορίας ή στο χτίσιμο αυτού του γνώριμου κόσμου, όπου άνθρωποι δημιουργούν τα άβαταρ-προβολές του εαυτού τους. Όμως τα πλέκει μεταξύ τους με τρόπο ορμητικό και εντυπωσιακό, δημιουργώντας κάτι δομικά και συναισθηματικά στιβαρό, και ταυτόχρονα εντυπωσιακό ως αγνή αισθηματική περιπέτεια. Μα πάνω από όλα; Απλά πανέμορφο.

Θοδωρής Δημητρόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα news247.gr

Smart Search Module