Μενού

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ - Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος

Η εικόνα μιας όμορφης γυμνής γυναίκας που περιπλανιέται στα δωμάτια της έπαυλης του εραστή της, για να φανταστεί πώς εκείνος σκέφτεται και αναπνέει στον χώρο, τι νιώθει και βλέπει και τι έχει μάθει στη ζωή του, χαϊδεύοντας τα βιβλία στα τακτοποιημένα ράφια που πιθανώς έχει διαβάσει, όπως την παρακολουθεί η διακριτική κάμερα της Εύα Χάσον και τη συνοδεύει η απαλή μουσική υπόκρουση του Μόργκαν Κίμπι, είναι η συγχρονική δημιουργία μιας καίριας ανάμνησης: η 22χρονη καμαριέρα Τζέιν Φέρτσαϊλντ θα κρατήσει μέσα της τον επτάχρονο μυστικό δεσμό με τον Πολ Σέρινγκαν, τον μονάκριβο γιο δυο οικογενειών που έχουν χάσει τα άλλα αγόρια τους στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και συνδέονται με δεσμούς φιλίας, και θα εμπνευστεί από τη σχέση της για να κάνει ακολουθήσει μια δοξασμένη λογοτεχνική καριέρα.

1462 1

Η κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος που δημοσίευσε το 2016 ο Βρετανός Γκρέιαμ Σουίφτ είναι πλημμυρισμένη από το μελαγχολικό συναίσθημα της χαμένης ζωής, που προκύπτει από την ταξικά καταδικασμένη σχέση της Τζέιν με τον πλούσιο κληρονόμο (είναι απρόθυμα έτοιμος να παντρευτεί μια κοπέλα του κοινωνικού του κύκλου) και το πένθος της οικογένειας Νίβεν όπου εργάζεται ‒ η κυρία Νίβεν, την οποία υποδύεται η Ολίβια Κόλμαν, της λέει πόσο τυχερή είναι που μεγάλωσε ορφανή.

Περισσότερο ένα δοκίμιο λεκτικών ανταλλαγών για τη ζωή και την αλήθεια και λιγότερο ένα έστω και υποτυπωδώς διαρθρωμένο δράμα, η ταινία Η Κυριακή της Μητέρας, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών του 2021, κυλάει ως μια αναιμική δήλωση για τη δύναμη του λόγου και τη σημασία των λέξεων. Καδράρει έναν κομψό αισθησιασμό και παγιδεύεται σε μια ψιθυριστή καλλιέπεια, ομφαλοσκοπώντας γύρω από τη συνολική απώλεια.

1462 3

Εκτός από την Κόλμαν και τον Κόλιν Φερθ, επανεμφανίζεται για τρία λεπτά η θρυλική Γκλέντα Τζάκσον των Ερωτευμένων Γυναικών και της Απιστίας με αξιοπρέπεια, αξέχαστη Ελισάβετ στην τηλεόραση και Λιρ στο Μπρόντγουεϊ, νικήτρια δύο Όσκαρ, τριών Emmy και ενός Tony, μετά από 31 χρόνια απουσίας από τη μεγάλη οθόνη και, βέβαια, μια σημαντική πολιτική σταδιοδρομία με το κόμμα των Εργατικών! Στα 86 της χρόνια, μάλιστα, θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο επερχόμενο The Great Escaper, πλάι στον 89χρονο Μάικλ Κέιν.

Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα lifo.gr

Smart Search Module