Μενού

BONES AND ALL - Νίκος Τσαγκαράκης

Μια έφηβη η οποία βασανίζεται από το ένστικτο ανθρωποφαγίας που την κυριεύει, ξεκινάει ένα ταξίδι αναζήτησης της μητέρας της, με απώτερο στόχο να λάβει απαντήσεις για τη φονική ιδιομορφία της. Στην πορεία θα συναντήσει δύο όμοιούς της, έναν διαταραγμένο μεσήλικο άντρα κι έναν όμορφο νεαρό, με τον οποίο ερωτεύονται και θα προσπαθήσουν να ξεκινήσουν μαζί μια φυσιολογική ζωή.

Ρομαντικό road- movie τρόμου βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Καμίλ ΝτεΆντζελις, που εκδόθηκε το 2015. Στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας η ταινία κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας κι η 28χρονη καναδή πρωταγωνίστρια Τέιλορ Ράσελ τιμήθηκε με το βραβείο «Μαρτσέλο Μαστρογιάνι» ανερχόμενης ηθοποιού.

1693 5

Πρόκειται επίσης για τη δεύτερη συνεργασία ανάμεσα στον σκηνοθέτη Γκουαντανίνο και τον πρωταγωνιστή Σαλαμέ, μετά από το «Να με φωνάζεις με τ’ όνομά σου» («Call me by your name», 2017).

Ο κανιβαλισμός αποτελεί βεβαίως θεματικό μοτίβο δεκάδων ταινιών σπλάτερ, αλλά εδώ επιχειρείται μια πιο σοβαρή, καλλιτεχνική προσέγγιση, όπως έγινε επίσης στο πρόσφατο «Grave» (Ζουλιά Ντικουρνό, 2016). Ο Γκουαντανίνο φτιάχνει μια ευαίσθητη, καλοπαιγμένη, αλλά άνιση ιστορία, που αδυνατεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις πιο συμβατικές και τις πιο ουσιαστικές πλευρές της, με αποτέλεσμα να καταλήγει να βαλτώνει στις πρώτες, ως ένα συνηθισμένο αισθηματικό θρίλερ τρόμου.

1693 6

Η απόφαση του ζευγαριού να προσπαθήσει να ζήσει ‘φυσιολογικά’ είναι μια σεναριακή επιλογή που δημιουργεί περιέργεια για τον χειρισμό του θέματος από ‘κει και πέρα, μοιάζοντας ν’ απομακρύνει την πλοκή από πιθανά ειδολογικά κλισέ, σε μια πιο διεισδυτική διερεύνηση της διαμάχης ανάμεσα στο ένστικτο και τη λογική. Όμως, έστω κι αν πιθανότερα το επιμύθιο θα ήταν ούτως ή άλλως ίδιο, το σενάριο επιλέγει τον δρόμο του εντυπωσιασμού για να καταλήξει σ’ αυτό, ενδίδοντας τελικά στα κλισέ που πρόσκαιρα φαινόταν ν’ αποφεύγει.

Νίκος Τσαγκαράκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα patris.gr

Smart Search Module