Ο Καραγκιόζης πηδάει από το λευκό πανί του και μαζί με τη σκιά του αποκτά τρεις διαστάσεις. Στην ταινία «Καραγκιόζης: Η Ταινία» (για να μην τον μπερδεύουμε με τα θεατρικά του), βλέπουμε το αρχέτυπο του Έλληνα που αναπτύχθηκε στις συνειδήσεις μας την εποχή της Τουρκοκρατίας, όπου με καπατσοσύνη και ωχαδελφισμό βρίσκει αντισυμβατικές λύσεις στις απαρχές της επαναδόμησης του ελληνικού πνεύματος στα συντρίμμια του πολιτισμού… και φυσικά επιβιώνει όλων των δυσκολιών.
Όταν ο Χατζηαβάτης κληθεί από τον διοικητή του χωριού να βρει έναν γραμματικό, θα προσλάβει τον Καραγκιόζη, χωρίς να δοκιμάσει τις ικανότητες του ή να επιβεβαιώσει τα διαπιστευτήρια που τόσο αμφίσημα αράδιασε προφορικά. Σε αυτόν τον δημόσιο ρόλο του θα καταφέρει και να μην κριθεί για τις ανοησίες του, και να ικανοποιήσει με αντισυμβατικό τρόπο τις απαιτήσεις όσων τον πλησίασαν και ζήτησαν τη βοήθεια του.
Πρόκειται για την πρώτη επίσημη μεγάλου μήκους ελληνική ταινία τρισδιάστατου animation. Εύστοχα η δημιουργική ομάδα πίσω από την ιστορία δεν ξεχνά τις απαρχές του θεάτρου σκιών, προσθέτοντας σεκάνς με τα όνειρα του Καραγκιόζη σε δύο διαστάσεις. Με ενήλικο αλλά και παιδικό χιούμορ, το πρώτο μέρος είναι απολαυστικό για μικρούς και μεγάλους. Οι τελευταίες δύο πράξεις, περισσότερο παιδικού προσανατολισμού, με επαναληπτικότητα και χιουμοριστικά γκαγκ, συντελούν σε ένα εν δυνάμει εμπορικό προϊόν που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού, όχι αποκλειστικά ως ελληνική προσπάθεια.
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα ertnews.gr