Μενού

FABLEMANS, THE - Γιάννης Ζουμπουλάκης

Ο καλύτερος ,ίσως, «κατασκευαστής» κινηματογραφικών ονείρων των τελευταίων 45 χρόνων του Χόλιγουντ, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, παραγωγικός όσο λίγοι (αλλά εδώ και χρόνια είναι σε θέση να έχει αυτή την πολυτέλεια) βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα με αυτή τη πλούσια ταινία εποχής που θα ακουστεί στα προσεχή Οσκαρ, ίσως και κερδίσει κάποια. Με το «βρίσκεται στην επικαιρότητα», δεν αναφέρομαι μόνο στο ότι ο Σπίλμπεργκ παρουσιάζει μια νέα ταινία, ένα μόλις χρόνο μετά το «WestSideStory» αλλά και στο θέμα αυτής της ταινίας, που είναι ο …ίδιος.

Όχι φυσικά με τ’ όνομά του αλλά ως Σαμ Φέιμπελμαν, το alterego του, τον οποίο γνωρίζουμε ως πιτσιρικά (Mατέο Ζοράιον Φράνσις – Ντεφορντ) ενώ ανακαλύπτει την μαγεία του κινηματογράφου στην δεκαετία του 1950 (πρώτη ταινία που βλέπει σε αίθουσα είναι το πολύκροτο για την εποχή του «Ογδοον θαύμα») και «ταξιδεύουμε» μαζί του όταν έχει γίνει πλέον έφηβος (Γκάμπριελ ΛαΜπελ), αποφασισμένος ότι στη μαγεία αυτή βρίσκεται το μελλον του.

1679 7

Βέβαια, ο ευφυής Σπίλμπεργκ, ο οποίος ανέκαθεν έδινε προτεραιότητα, πέρα απ’ όλα τ’ άλλα στην ΑΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ, ήξερε πολύ καλά ότι η παθιασμένη σινεφιλία του ελάχιστους μόνο θα ενδιέφερε αν δεν ήταν «ντυμένη» με κάτι πιο άμεσο, πιο αναγνωρίσιμο και πιο πικάντικο. Οπότε φτάνουμε στην λέξη κλειδί της ταινίας, «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ». Το «TheFabelmans» είναι πέρα από κάθε τι ένα ευπρόσωπο οικογενειακό δράμα απευθυνόμενο σε «όλη την οικογένεια». Κέντρο βάρους του, η Μίτζι Φέιμπελμαν , η «προβληματική» μητέρα του Σάμ, την οποία υποδύεται σε μια πολύ καλή στιγμή της η Μισέλ Γουίλιαμς (έχει ήδη την υποψηφιότητα για το Οσκαρ Α ρόλου στο τσεπάκι της).

Γύρω από αυτήν την μυστηριώδη γυναικεία φιγούρα ο Σπίλμπεργκ «κτίζει» ένα σοβαρό δράμα με ανάλαφρες στιγμές, στιλ που  χαρακτηρίζει αρκετές ταινίες του και χάρη στην ικανότητά του στην αφήγηση, μπορεί να σε κρατήσει στο κάθισμά σου ως το τέλος. Προσωπικά εκτίμησα πολύ την δουλειά της Γουίλιαμς αλλά έδωσα σημασία και στον ρόλο του πατέρα, του ανθρώπου ο οποίος έχει ένα «αερικό» ως σύζυγο και τέσσερα παιδιά να μεγαλώσει και που είναι αναγκασμένος να παλεύει με τους δαίμονες όλων.

1679 8

Αυτός είναι για μένα ο πραγματικός ήρωας της όλης ιστορίας και πολύ θα ήθελα να δω τον Πολ Ντάνο που τον υποδύεται προσγειωμένα ,υποψήφιο στην κατηγορία του Οσκαρ Β’ ρόλου. Χωρίς όλα αυτά να σημαίνουν βέβαια ότι το «TheFabelmans» θα είναι η ταινία για την οποία θα θυμόμαστε τον Σπίλμπεργκ. Είναι όμως η ταινία που για όσους ενδιαφέρονται, εξηγεί πολλά για έναν από τους σκηνοθέτες φαινόμενα του Χόλιγουντ χωρίς να κουράζει με βαρετές και ναρκισσιστικές αυτοαναφορές.

Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr

 

Smart Search Module