Μενού

ΠΙΝΟΚΙΟ ΤΟΥ ΓΚΙΓΙΕΡΜΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ - Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος

Ισορροπημένα ευρηματική και γοτθική, μακάβρια μα επίσης τρυφερή διασκευή του γνωστού παραμυθιού, το οποίο εκμοντερνίζεται ταιριαστά όσο και άνισα

Στις δεκάδες μεταφορές του γνωστού παραμυθιού του Κάρλο Κολόντι έρχεται να προστεθεί εκείνη των Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και Μαρκ Γκούσταφσον, η οποία ωστόσο τοποθετείται στη φασιστική Ιταλία του Μουσολίνι. Τότε, ένας ξυλουργός που πενθεί την απώλεια του γιου του κατασκευάζει ένα ξύλινο αγόρι το οποίο εν μία νυκτί αποκτά μαγικά ζωή. Μαζί με το ξημέρωμα, όμως, ξεκινούν και οι επικίνδυνες περιπέτειες του νεαρού ήρωα.

Οι χριστιανικές και αντιφασιστικές ανησυχίες, αλλά και η γοτθική αισθητική του Ντελ Τόρο βρίσκονται αναμενόμενα στο προσκήνιο, όπου παντρεύονται το τρυφερό με το μακάβριο. 

1694 3

Η αληθινά ευρηματική και διασκεδαστική διασκευή του σκηνοθετικού διδύμου, όμως, σκοντάφτει στην προσπάθειά της να απευθυνθεί τόσο στο ανήλικο όσο και το ενήλικο κοινό. Έτσι ανά σημεία η αφήγηση πλατειάζει στις επεξηγήσεις της, ειδικά στο συγκρατημένα διδακτικό πολιτικό σκέλος, αδικώντας τις πιο δημιουργικές πτυχές της. Όπως ο εξαιρετικά απεικονισμένος προβληματισμός πάνω στο εφήμερο της ύπαρξης, ο οποίος μαζί με το γρύλλο που "ενσαρκώνει" ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ κλέβουν την παράσταση.

Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα athinorama.gr

Smart Search Module