Καθώς μια πρώην εύπορη οικογένεια ετοιμάζεται για το γάμο της κόρης, εμφανίζεται στο κτήμα τους ένα εξωτικό πουλί, το Ντόντο, που είχε εξαφανιστεί εδώ και αιώνες. Η νέα ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών, πήρε διανομή στις αίθουσες της Γαλλίας και τώρα προσγειώνεται στις ελληνικές αίθουσες. Αν και ο Κούτρας έχει φροντίσει να κατανείμει πολύ αρμονικά τους ρόλους στο πολυπρόσωπο καστ του δίνοντας σε όλους ευκαιρίες για να λάμψουν, λείπει αυτό που έκανε τον ικανότατο σκηνοθέτη να ξεχωρίζει ανάμεσα στους Ελληνες και τους Ευρωπαίους συναδέλφους του.
Η ορμή, το καλώς εννοούμενο θράσος, η «αλητεία» και ο «τσαμπουκάς» που σφράγισαν το προφίλ του στη «Στρέλλα» και το «Xenia», χαρακτηριστικά που τον έχρισαν κορυφαίο Ελληνα δημιουργό και του χάρισαν την αγάπη των σινεφίλ, εδώ απουσιάζουν. Ο Κούτρας έχει το βλέμμα του στους δεσμούς και τις διαπροσωπικές σχέσεις μιας οικογένειας και της κοινωνίας κατ’ επέκταση που καταρρέει, αλλά ο λόγος του είναι στρογγυλεμένος. Δεν έχει τις γωνίες των προηγούμενων ταινιών του. Δείχνει όμως τις αρετές του ως ικανός ενορχηστρωτής ενός πολυπληθούς συνόλου, που δεν είναι και λίγο, και δίνει και την ευκαιρία σε ηθοποιούς σαν τη Σμαράγδα Καρύδη να φέρει σε πρώτο πλάνο μια διαφορετική πλευρά των ικανοτήτων της από αυτή που ήδη γνωρίζαμε.
Κώστας Ζαλίγκας
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα eleftherostypos.gr