Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν ολοκληρώνει, όπως λέει τουλάχιστον και ο τίτλος, την τριλογία της επαναφοράς της Νύχτας με τις μάσκες, εισάγοντας ένα νέο πρόσωπο στη φρικιαστική παράδοση των babysitters του Χάντονφιλντ στο Ιλινόι, τον Κόρι Κάνινγχαμ, έναν νεαρό που κατηγορείται για τον φόνο ενός αγοριού. Αν και τελικά απαλλάσσεται, το στίγμα βαραίνει τον ήδη προβληματικό ψυχισμό του και βρίσκει συντροφιά στο πρόσωπο της ορφανής εγγονής της εμβληματικής Λόρι Στρόουντ, αλαφιασμένης survivor του μακελειού και πλέον κοινωνικού καθρέφτη και ιστορικού νήματος μιας μεγάλης συλλογικής ντροπής.
Ο τρόπος που ο Γκριν φέρνει τον αμήχανο και συνεσταλμένο, παρεξηγημένο νεαρό σε ένα μήκος κύματος συγγενές με αυτό του ασύλληπτου σφαγέα Μάικλ Μάγιερς μετά από μια κρίσιμη, φευγαλέα συνάντησή τους στα μέσα της ταινίας είναι έξυπνη υπεκφυγή που θολώνει τις γραμμές, πονηρή νύξη για μια πιθανή συνέχεια στο χάος και ταυτόχρονα δραματουργικό τρικ για να δώσει νόημα στον ρόλο της Λόρι, η οποία παρεξηγείται ακόμη και από το ίδιο της το αίμα (την ερωτευμένη εγγονή), εκτός από το αρνητικό φορτίο που εισπράττει από την υπόλοιπη κοινότητα.
Το ότι ακόμη και σήμερα ένας serial killer τέτοιου βεληνεκούς παραμένει ελεύθερος πίσω από τη χαρακτηριστική του μάσκα πλήττει τον όποιο ρεαλισμό θέλει να κατακτήσει το Halloween του 2022, αλλά ο Γκριν, λίγο πριν σαλπάρει στην ακόμη πιο φιλόδοξη ανάσταση του Εξορκιστή με πρωταγωνίστρια την Έλεν Μπέρστιν για πρώτη φορά μετά από πενήντα χρόνια πεισματικής απόστασης από το franchise, δείχνει πως ένας πραγματικός σκηνοθέτης προσδίδει σασπένς, τρόμο και επίφαση αληθοφάνειας σε ένα σκηνικό εν πολλοίς προκαθορισμένο και συμβιβασμένο από τη συνθήκη και τον μύθο του.
Η Τζέιμι Λι Κέρτις εξακολουθεί να πιστεύει ειλικρινώς στις ανιδιοτελείς προθέσεις της Λόρι της και μετά την κατακραυγή του όχλου που βίωσε στο δεύτερο μέρος της σειράς, το Halloween Kills, φαίνεται να μην αστειεύεται: το μακάβριο πάρτι οφείλει να λήξει, πάση θυσία.
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα lifo.gr