Μενού

ΚΟΡΗ, Η - Στράτος Κερσανίδης

Πουθενά χωρίς την κόρη μου

Η επιθυμία για την απόκτηση ενός παιδιού, μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να μετατραπεί σε εμμονή με απρόβλεπτα αποτελέσματα. Και υπάρχουν, δυστυχώς, περιπτώσεις, που αυτή η εμμονή, αποτέλεσμα έντονης κοινωνικής πίεσης και αυθυποβολής σχετικά με τη μητρότητα, οδηγεί τους ανθρώπους σε επιλογές οι οποίες κινούνται στα όρια της νομιμόμητας.

1610 1

Ο Χαβιέ, είναι ένας άνδρας ο οποίος εργάζεται, ως εκπαιδευτής σε ένα κέντρο κράησης ανηλίκων με παραβατική συμπεριφορά. Η Ιρένε είναι μια 15χρονη κοπέλα η οποία το σκάει από το κέντρο. Την βλέπουμε να περπατά σε μια ερημική τοποθεσία και λίγο αργότερα να μπαίνει μέσα σε ένα αυτοκίνητο που την περιμένει. Το αυτοκίνητο, το οποίο οδηγεί ο Χαβιέ, κατευθύνεται σε ένα απομακρυσμένο σπίτι. Το σπίτι ανήκει σε αυτόν και τη σύζυγό του, Αδέλα. Εκεί αποβιβάζεται η Ιρένε, την οποία το ζευγάρι δέχεται με θερμό τρόπο και η κοπέλα φαίνεται να τον απολαμβάνει. Καθώς προχωρά η αφήγηση, μαθαίνουμε πως η Ιρένε είναι έγκυος και ο Χάβι με την Αδέλα, εμπλέκονται στη δραπέτευσή της. Με σκοπό το κορίτσι να γεννήσει εκεί και το άτεκνο ζευγάρι να κρατήσει το παιδί, έναντι σημαντικής αμοιβής. Όταν όμως εμφανίζεται ο Οσμάν, ο νεαρός πατέρας του παιδιού, που μόλις έχει αποφυλακιστεί, η Ιρένε αλλάζει γνώμη. Από το σημείο αυτό και μετά, η κατάσταση αρχίζει να ξεφεύγει, ο Χαβιέ και η Αδέλα θεωρούν τον Οσμάν ως απειλή στο σχέδιό τους και  φυλακίζουν σε ένα δωμάτιο την Ιρένε. Εκείνη όμως, ιδίως μετά τη γέννηση της κόρης της, είναι αποφασισμένη να φύγει μαζί της.

1610 3

Ο Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα, με την ταινία «Η κόρη» (La hija) σκηνοθετεί ένα ιδιαίτερο θρίλερ. Τίποτε δεν προδικάζει την εξέλιξή του καθώς κανείς τους δεν επιδεικνύει, εμφανή βίαιη συμπεριφορά. Όμως η ίδια η πράξη την οποία έχουν σχεδιάσει και υλοποιούν  Χαβιέ και η Αδέλα, εκμεταλευόμενοι τις ανάγκες και τους φόβους του ανήλικου κοριτσιού, εμπεριέχουν τη βία. Και εν τέλει, μέσα από αυτήν τη φαινομενική ηρεμία, την ευγένεια και τα χαμόγελα, έρχεται η στιγμή που θα ξεσπάσει η πραγματική βία. Η στιγμή αυτή θα έρθει όταν θα εμφανιστεί ο Οσμάν, στο πρόσωπο του οποίου, ο Χαβιέ και η Αδέλα βλέπουν τη απειλή. “Μου είχε υποσχεθεί πως όλα θα πάνε καλά”, λέει η γυναίκα στον άνδρα της, μια πράξη η οποία φαίνεται να τον αμφισβητεί και η οποία πυροδοτεί της εξελίξεις.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον σενάριο, σκηνοθεσία με πολύ σασπένς και ανατροπές που ανεβάζουν την αδρεναλίνη. Η ταινία είναι ένας συνδυασμός θρίλερ και ψυχολογικού δράματος. Οι χαρακτήρες είναι καλοδουλεμένοι, ενώ το εντυπωσιακά άγριο, ερημικό τοπίο, όπου εξελίσσεται η δράση, παίζει πρωταρχικό ρόλο, λειτουργώντας ενισχυτικά στη δημιουργία ενός αδιόρατου φόβου.

 «Ήθελα να δείξω πόσο εύκολο είναι θέλοντας να διορθώσεις μια αδικία, εν προκειμένω να μην μπορείς να κάνεις παιδί, να οδηγηθείς σε μια άλλη αδικία», είπε σε συνέντευξή του ο σκηνοθέτης, δίνοντας με λίγα λόγια το πλαίσιο στο οποίο κινείται η ταινία του.

Στράτος Κερσανίδης
Το κείμενο δη
μοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kersanidis.wordpress.com

Smart Search Module