Σπιντάτη μεταφεμινιστική κομεντί σύγχρονων ηθών και προχωρημένων καταστάσεων με μια υπέροχη Αναϊς Ντεμουστιέ
ΣΥΝΟΨΗ: Η Αναΐς είναι τριάντα και άνεργη. Έχει έναν εραστή, αλλά δεν είναι σίγουρη αν τον αγαπά. Συναντά τον μεγαλύτερό της Ντανιέλ, που την ερωτεύεται αμέσως. Αλλά ο Ντανιέλ είναι παντρεμένος με την Εμιλί, την οποία επίσης ερωτεύεται η Αναΐς. Αυτή είναι η ιστορία μιας ανήσυχης νέας γυναίκας και μιας βαθιάς επιθυμίας.
Και λίγα λέει η σύνοψη για την Αναϊς που εισβάλει σαν σίφουνας σε σπίτια και καρδιές και αφήνει πίσω συντρίμμια και αναπάντητα ερωτήματα. Όσα αναπάντητα ερωτήματα έχει και η ίδια η νεαρή ηρωίδα για τη ζωή, τον έρωτα, τις επιλογές και το μέλλον πέρα από την τρέλα της νιότης. Η Αναϊς μοιάζει με μια μεταμοντέρνα ηρωίδα ενός Ρομέρ χωρίς ηθικολογία, μια μεταφεμινίστρια που διεκδικεί την ερωτική και κοινωνική γνώση, αναθεωρώντας συνεχώς το status της στον κόσμο. Μια σέξι όσο και μοιραία αλλά και ομιλητική ηρωίδα βγαλμένη από τις σελίδες ενός υπαρξιακού δοκιμίου. Μια μέλισσα που ζουζουνίζει συνεχώς ρουφώντας τη γύρη και αφήνοντας πίσω της μαραμένα λουλούδια. Η Αναϊς θα απορρίψει το μητρικό ένστικτο, θα δοκιμάσει τα πάντα στον έρωτα, θα αλλάζει συνεχώς πορεία με την ταχύτητα αεριωθούμενου, θα προβληματισθεί (όχι για πολλή ώρα όμως), θα τρέξει, θα γελάσει, θα φωτίσει το μικρό της σύμπαν. Είναι εγωίστρια; Ίσως. Είναι ανώριμη; Μάλλον. Είναι απλά ο εαυτός της, μια νέα γυναίκα σε ένα νέο κόσμο πέρα από το πατριαρχικό μοντέλο; Το πιο πιθανόν. Ένα είναι βέβαιο: Με την Αναϊς κανείς δεν πρόκειται να πλήξει. Και όχι: δεν είναι μια ταινία για τις λεσβιακές σχέσεις. Είναι μια ταινία για τις ερωτικές σχέσεις γενικότερα στη σύγχρονη μεταμοντέρνα πραγματικότητα (περιλαμβάνονται και οι λεσβιακές).
Σκέτη απόλαυση η ερμηνεία της Αναϊς Ντεμουστιέ στον ομώνυμο ρόλο ενώ δίπλα της στέκει επάξια το βαρύ πυροβολικό του Γαλλικού σινεμά, η πάντα αισθαντική Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι. Η ταινία αποτελεί το ντεμπούτο της νεαρής Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέ (Charline Bourgeois – Tacquet) που έκανε πρεμιέρα σε ειδική εορταστική προβολή για την επέτειο των 60 χρόνων της Εβδομάδας Κριτικής (Semaine de la Critique) στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών και ήταν υποψήφια για το Prix Louis-Delluc για το καλύτερο ντεμπούτο της χρονιάς.
Τάσος Ντερτιλής
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα grandmagazine.gr