Ο θεατρικός συγγραφέας Γουάλας Σον αποφασίζει να δειπνήσει με τον γνωστό Νεοϋορκέζο σκηνοθέτη Αντρέ Γκρέγκορι στην ασυνήθιστη αυτή, συναρπαστική με ένα δικό της εξαίρετο τρόπο ταινία, που ο Γάλλος σκηνοθέτης Λουί Μαλ γύρισε στη Νέα Υόρκη.
Ο Γουάλας (που τον έχουμε απολαύσει σε δεύτερους ρόλους σε αρκετές ταινίες του Γούντι Άλεν), όπως μαθαίνουμε, απέφευγε για χρόνια να συναντήσει τον Αντρέ. Συγκινημένος από μια ταινία που βλέπει του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, ο Γουάλας αποφασίζει τελικά να συναντήσει τον Αντρέ. Για ένα δείπνο που διαρκεί δυο περίπου ώρες κι όπου ο Αντρέ είναι εκείνος που μιλάει περισσότερο, με τον Γουάλας να τον ακούει. Ο Αντρέ αφηγείται τα διάφορα γεμάτα μυστήριο κι εκπλήξεις ταξίδια του (από την Αγγλία και την Πολωνία ως το Θιβέτ), με τον Γουάλας να προσπαθεί να βρει τρόπο για να παρέμβει. Σε ένα τελικά διάλογο, ανάμεσα στο φαγητό, στο υποτιθέμενο εστιατόριο, που ο Μαλ έστησε σε στούντιο, με τους δυο πρωταγωνιστές να γράφουν και να διορθώνουν τους διαλόγους τους για βδομάδες (ακόμη και μήνες) πριν καταλήξουν στο τελικό αυτό, απόσταγμα θα έλεγα, συζήτησης, διανθισμένης με μπόλικο χιούμορ, πάνω στη σύγχρονη εποχή, τις ιδέες της αλλά και τι; Απλές απολαύσεις της, που, αν σε γραπτό κείμενο όπως το δικό μου, ίσως φανεί κουραστικό, είναι στην πραγματικότητα κάτι το εντελώς πρωτότυπο και πέρα για πέρα απολαυστικό, που δείχνει πως ο κατάλληλος σκηνοθέτης, ακόμη και μέσα από μια συζήτηση ανάμεσα σε δυο άτομα, μπορεί να δημιουργήσει αληθινό και συναρπαστικό θέαμα!
Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr