Μενού

ΣΤΑ ΑΚΡΑ - Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στα σύγχρονα αστυνομικά θρίλερ το μυστικό για να ξεφύγει μια ταινία από τα τετριμμένα είναι να αφηγηθεί μια πρωτότυπη ιστορία. Πράγμα δύσκολο βέβαια σε ένα τόσο κορεσμένο είδος όπου τα πάντα φαίνονται να έχουν ήδη ειπωθεί. Ο Τζιορντάνο Τζεντερλίνι πρωτίστως είναι σεναριογράφος έχοντας στο παλμαρέ του το θαυμάσιο σενάριο των προσφάτων «Αθλίων» (2019) του Λαντζ Λι, ενώ με τη σκηνοθεσία διέκοψε τις σχέσεις του από το μακρινό 2002 όταν το βασισμένο σε videogame «Samurai» του δεν έτυχε θερμής υποδοχής.

1550 3

Με τα «Άκρα» όμως μας συστήνεται εκ νέου ως ένας ψαγμένος δημιουργός που έχει την ικανότητα να αφηγηθεί δυνατές ιστορίες. Με κεντρικό ήρωα ένα λιγομίλητο, βλοσυρό άντρα γεμάτο μυστικά, ένα πρόσωπο αμφιβολίας αδιαπέραστο και κυρίως δυσδιάκριτο («μα ποιο είναι το παρελθόν αυτού του ανθρώπου;» αναρωτιέται η καπάτσα αστυνομικίνα της Μαρίν Βακτ (μοντέλου και ηθοποιού που έχει παίξει στις ταινίες του Φρανσουά Οζόν «Νέα και όμορφη» και «Διπλός εραστής»), ο Τζεντερλίνι από την πρώτη κιόλας σεκάνς του «ατυχήματος» στο μετρό μας εισάγει σε μια ασυνήθιστη αστυνομική πλοκή, όπου ο ρεαλισμός έχει τον πρώτο λόγο.

Με το καλογραμμένο σενάριο να κρατά φυλαγμένα τα μυστικά του σε γκρίζες περιοχές και τη σκηνοθεσία να αυξομειώνει ιδανικά την ένταση της δράσης με ρυθμό και νεύρο, ο γεννημένος στη Χιλή το 1971 Τζεντερλίνι καταθέτει μια εναλλακτική αστυνομική περιπέτεια όπου η μελαγχολική χροιά της οφείλεται στην τραγική ιστορία του ήρωα. Ο ισπανός Λεό αναγκάστηκε να αφήσει την παλιά ζωή του πριν από αρκετά χρόνια (στην ερώτηση των αστυνομικών ποιοι ήταν οι λόγοι που τον έκαναν να αφήσει τη Μαδρίτη για τις Βρυξέλλες απαντά «το κλίμα και το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου») αλλά ως γνωστόν το παρελθόν μάς ακολουθεί όπου κι αν βρισκόμαστε. Καθώς ετοιμάζεται να κλείσει και τους τελευταίους λογαριασμούς με αυτό, είναι αποφασισμένος να καταστρώσει ένα πολύπλοκο και ιδιοφυώς μελετημένο σχέδιο που μπορεί να τον οδηγήσει μέχρι τα άκρα αλλά εδώ που έχει φτάσει αυτό μάλλον δεν έχει πλέον τόση σημασία. 

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα athensvoice.gr

Smart Search Module