Μενού

ΑΪΦΕΛ - Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος

Σινεμά υψηλής κλίμακας και φιλοδοξίας, ψυχαγωγικό όσο και ραφινάτο αλλά εγκλωβίζεται στην ανάγκη να προσφέρει με φορσέ τρόπο ένα παθιασμένο ρομάντζο.

Μοιάζει παράδοξο, αλλά μέχρι σήμερα δεν είχε βρεθεί η ταινία που θα μετέφερε στο σινεμά τη συναρπαστική ζωή του Γκιστάβ Άιφελ, του ανθρώπου πίσω από τον διάσημο παριζιάνικο πύργο και όχι μόνο. Στο εν λόγω φιλμ, ο μηχανικός έχει μόλις ολοκληρώσει το Άγαλμα της Ελευθερίας και ψάχνει την ιδέα για το επόμενο μεγαλόπνοο έργο του. Η αιφνίδια επανεμφάνιση μιας γυναίκας από το παρελθόν τού δίνει αμέσως έμπνευση, αλλά τον οδηγεί σε μια τρικυμιώδη περιπέτεια.

1549 4

Το "Άιφελ" είναι σινεμά υψηλής κλίμακας, και φιλοδοξίας, ψυχαγωγικό όσο και ραφινάτο, που γοητεύει το μάτι. Έτσι, δεν ενοχλεί ότι η αφήγηση αφήνει περισσότερα στη μυθοπλασία και λιγότερα σε μια ακριβή απόδοση των γεγονότων. Ωστόσο, εκεί που κλοτσάει η υπόθεση είναι στη σκηνοθετική προσέγγιση, η οποία αφήνει τα ηνία σε ένα ρομάντζο φορτωμένο κλισέ, αποκλείοντας εξόχως δραματικές πτυχές της ιστορίας, όπως οι ταξικές και εθνικές συγκρούσεις γύρω από την ανέγερση του Πύργου. Συστατικά τα οποία θα ενδυνάμωναν ουσιαστικά τα διακυβεύματα αυτού του ραφινάτου δράματος.

Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα athinorama.gr

Smart Search Module