Μενού

ΣΤΑ ΑΚΡΑ - Άγγελος Πολύδωρος

Αστυνομικό σφιχτοδεμένο θρίλερ, γεμάτο εκπλήξεις και ανατροπές, από τον Τζιορντάνο Τζεντερλίνι, (συν)σεναριογράφο της ταινίας «Οι Άθλιοι».

Είμαστε στις Βρυξέλλες, η ταινία ξεκινάει με τον Λεό έναν οδηγό του μετρό (Αντόνιο ντε λα Τόρε, γνωστός μας από τις ταινίες «Μικρό νησί», «Η Οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου», «Ο έκπτωτος» και «Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει») που δείχνει να έχει προβλήματα. Το μεγαλύτερο από αυτά, το βλέπουμε στην εναρκτήρια σκηνή όταν οδηγώντας, βλέπει στον επόμενο σταθμό έναν άντρα στα πρόθυρα της κατάρρευσης να προσπαθεί να αυτοκτονήσει πέφτοντας στις γραμμές. Προλαβαίνει να σταματήσει το τρένο, και παρά το πρωτόκολλο, κατεβαίνει και πλησιάζει τον υποψήφιο αυτόχειρα και διαπιστώνει ότι είναι ο γιός του.

1550 1

Ύστερα, παρακολουθούμε τον Λεό να ξεκινάει μια περίεργη έρευνα -χωρίς τη βοήθεια της αστυνομίας- για να ανακαλύψει με ποιους συναναστρεφόταν ο γιός του και γιατί να ήθελε να πέσει στις γραμμές του τρένου. Εν τούτοις, η αστυνομία διεξάγει τη δική της έρευνα, με μια επιθεωρήτρια (Μαρίν Βοκτ, γνωστή από τα φιλμ «Νέα και όμορφη» και «Διπλός εραστής» του Φρανσουά Οζόν), η οποία έχοντας δει το βίντεο από την κάμερα ασφαλείας του σταθμού, ανακαλύπτει ότι ο νεαρός που έχει πέσει στις γραμμές είναι γιός του και φαίνεται να δίνει κάτι στον οδηγό-πατέρα του. Έτσι, θέτει τον Λεό υπό διαρκή παρακολούθηση, επειδή ο γιός του είχε ανάμιξη σε μια αιματηρή ληστεία.

Τα πράγματα όμως δεν είναι όπως φαίνονται, ενώ υπάρχει και ο γενικός διευθυντής της αστυνομίας (Ολιβιέ Γκουρμέ, γνωστός από τα φιλμ «Ντε Γκωλ» και «Η εμμονή») και πατέρας της επιθεωρήτριας, ο οποίος για κάποιο δικό του μυστήριο λόγο, προσπαθεί να την αποσπάσει από την υπόθεση.

1550 2

Ο Ντε λα Τόρε λακωνικός, σκληρός, σαρκαστικός και επίμονος χαρακτήρας, που χειρίζεται κρυφά από την αστυνομία την υπόθεση, μας δείχνει ότι ξέρει περισσότερα από όσα βλέπουμε, αλλά και από όσα ανακαλύπτει σταδιακά η επίμονη, μεθοδική και αποτελεσματική Μαρίν Βοκτ, της οποίας η ερμηνεία μας μαγεύει εξίσου όπως και του Ντε λα Τόρε. Οι δυο τους είναι καθηλωτικοί, ενώ και ο Γκουρμέ που λειτουργεί πότε ως πατέρας της και πότε ως αρχηγός της, συμβάλλει στο μυστήριο της ταινίας. Ένα μυστήριο που κρατάει αμείωτο η σφιχτή σκηνοθεσία του Τζιορντάνο Τζεντερλίνι.

Γενικά, έχουμε ένα πολύ καλό αστυνομικό θρίλερ, με συμπαγές και ανατρεπτικό σενάριο, ρεαλιστικούς σωστά δομημένους χαρακτήρες και εξαιρετική ατμόσφαιρα από τις νυκτερινές Βρυξέλες.

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα myfilm.gr

Smart Search Module