ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΝΥΦΙΤΣΑΣ, ΤΟ - Άγγελος Πολύδωρος

Από τον σκηνοθέτη του φιλμ «Το μυστικό στα μάτια της», εδώ έχουμε μια αστυνομική μαύρη κωμωδία, με έξυπνους διαλόγους και ανατροπές  βασισμένη στη μαύρη κωμωδία του Χοσέ Μαρτίνεζ Σουάρεζ «Τα παιδιά του χθες δεν χρησιμοποιούσαν αρσενικό» (1976).

Η πρώην ντίβα του κινηματογράφου Μάρα Ορτέζ (Γκρατσιέλα Μπόργκες) ζει σε μια γερασμένη έπαυλη, με τις αναμνήσεις της από το ένδοξο παρελθόν της, μαζί με τον σύζυγό της Πέντρο (Λουίς Μπραντόνι) τον πρώην σκηνοθέτη Νορμπέρτο Ιμπερτ (Όσκαρ Μαρτίνεζ) και τον σεναριογράφο Μάρτιν Σαραβία (Μάρκος Μούντστοκ). Αυτή η ανεξήγητη -φαινομενικά- παρέα ζει απομονωμένη για δεκαετίες με τις κινηματογραφικές της αναμνήσεις, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες της, ανταλλάσσοντας κομπλιμέντα ή ειρωνείες και γενικά δηλητηριώδη σχόλια, ο ένας για τον άλλο. Τα καταφέρνουν όμως να συμβιώνουν. Έχουν κοινά μυστικά και εμπειρίες…

1543 1

Αυτή η ισορροπία απειλείται όταν ένα νεαρό ζευγάρι, ο Φρανσίσκο (Νικολάς Φρανσέγια) και η σέξι Μπάρμπαρα (Κλάρα Λάγο) εμφανίζεται σχεδόν από το πουθενά και αρχίζει να «παίζει» μαζί τους, με απώτερο σκοπό να τους αναγκάσει να πουλήσουν την έπαυλη για την κατασκευή ενός πολυδυναμικού συγκροτήματος. Μεταξύ των δυο γκρουπ, θα ξεσπάσει ένας σιωπηλός ή με υπονοούμενα πόλεμος.

Δεν πρόκειται για φαρσοκωμωδία. Αυτό που ακολουθεί είναι διασκεδαστικό, συγκινητικό και θα μπορούσε να είναι «κατά κινηματογραφική συνθήκη» αληθινό. Ο μεσίτης Φρανσίσκο και η Μπάρμπαρα είναι μελετημένοι και αδίστακτοι σ’ αυτό που επιδιώκουν, αλλά και η Μάρα με την παρέα της (το σύζυγο, το σεναριογράφο και τον σκηνοθέτη) είναι παλιές μεν καραβάνες αλλά όχι σκουριασμένες. Γνωρίζουν ότι η Τέχνη μιμείται τη ζωή, αλλά και ότι η ζωή μπορεί να μιμηθεί την Τέχνη.

Οι διάλογοι είναι έξυπνοι και πνευματώδεις, οι ατάκες μεταξύ των τεσσάρων «συντρόφων» είναι δηλητηριώδεις αλλά δεν τους αγγίζουν και το σενάριο του φιλμ έχει ανατροπές που δεν του αφαιρούν τη γοητεία. Οι ερμηνείες όλων είναι πολύ καλές, ο σκηνοθετικός ρυθμός είναι γρήγορος και τα τραγούδια που ακούγονται στην ταινία παραπέμπουν σε ροκ εποχές.

Συνολικά έχουμε μια πολύ καλή ταινία.

Άγγελος Πολύδωρος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα myfilm.gr

Smart Search Module