ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΝΤΛΙΝ ΚΟΛΙΝΣ, ΤΟ - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Τα μυστικά και τα ψέματα θ’ ανατρέψουν τη ζωή της Μαντλίν, που για ένα διάστημα κατάφερνε να ζει μια φαινομενικά ήρεμη διπλή ζωή, με δυο άντρες, σε δυο διαφορετικές χώρες (τη Γαλλία και την Ελβετία), με δυο γιούς με τον ένα, και μια κόρη με τον άλλο, στην ταινία αυτή του Αντουάν Μπαρό («Πορτρέτο του καλλιτέχνη», που προβληθηκε στο Βερολίνο το 2015).

1528 4

Η απειλή της αποκάλυψης της αλήθειας κυριαρχεί και κατευθύνει την πορεία της Μαντλίν, που σε κάθε βήμα αντιμετωπίζει και νέα προβλήματα που τη φέρνουν όλο και πιο κοντά στην αποκάλυψη που φοβάται. Ο Μπαρό αναπτύσσει σταδιακά και μεθοδικά την πορεία της βασανισμένης ηρωίδας του, δημιουργώντας το κατάλληλο σασπένς αλλά και δίνοντας στην Μαντλίν τα στοιχεία εκείνα που θα βοηθήσουν τον εύθραυστο, παρανοϊκό χαρακτήρα της (και τα οποία συστηματικά επιλέγει να απορρίπτει) να οδηγηθεί στην αποδοχή μιας δύσκολης αλήθειας.

Ενώ η απάτη αρχίζει να ξεδιπλώνεται, ο Μπαρό εκμεταλλεύεται τα στοιχεία του ψυχολογικού θρίλερ (φέρνοντας στο νου τόσο τα έργα της Πατρίτσια Χάισμιθ, ιδιαίτερα τον κύριο Ρίπλεϊ, όσο κι εκείνα του Χίτσκοκ), για να διεισδύσει στο μυαλό της Μαντλίν και να καταγράψει τις δοκιμασίες, τα αδιέξοδα και το συνεχώς αναπτυσσόμενο άγχος της, όταν αρχίζει να αισθάνεται πως όλα γύρω της είναι έτοιμα να καταρρεύσουν, συμπεριφορά, αισθήματα και εντάσεις που η εξαίρετη Βιρζινί Εφιρά (που ήδη θαυμάσαμε σε ταινίες όπως «Εκείνη», «Μια αγάπη ανέφικτη» και «Μπενεντέτα») καταφέρνει να καταγράψει με αισθαντικότητα και δύναμη σε όλες τις βαθμίδες τους. Για να οδηγηθούμε σε ένα φινάλε όπου η σκηνή της αρχής (με την Μαντλίν να καταρρέει σε νέα κατάστημα ενδυμάτων) να αποκτά τελικά τη ξεχωριστή σημασία της.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module