Μενού

ΘΑΥΜΑ, ΤΟ - Αλέξης Δερμετζόγλου

Τι συνέβη  στην 19χρονη  δόκιμη μοναχή  Χριστίνα  σε μια επαρχιακή πόλη της Ρουμανίας και τι ανακαλύπτει ένας  έντιμος αστυνομικός ,ο Μάριος, που επιχειρεί να διαλευκάνει την υπόθεση.

Ο σκηνοθέτης ακολουθεί επιλεγμένες και στέρεες τεχνικές αφήγησης χωρίς να αποφεύγει νεωτερικά ευρήματα  σχετικά με την αντίληψη  του χρόνου.Η κριτική της κοινωνίας κινείται σ΄ όλα τα μήκη και πλάτη,ενώ διερευνάται πανέξυπνα και περίτεχνα το θέμα του ενστίκτου. Χωρίς  να περνάει σε κραυγαλέες επι-δείξεις και από-δείξεις  ο δημιουργός καθορίζει πως το στρεβλωμένο ένστικτο  κι η υπανάπτυξη είναι οι βασικοί υπεύθυνοι της δυστοπίας  και αυτό  το φίλμ την αποτυπώνει απόλυτα.Οι αργές «μεταβάσεις» επειδή διαθέτουν ένα  σχεδόν αγχωτικό εσωτερικό ρυθμό ,όχι μόνο δεν ενοχλούν αλλά «κόβουν» περισσότερο την ανάσα του …θεατή.Ο σκηνοθέτης έχει μέσα  του βιωμένη την αίσθηση και την αισθητική  του νουάρ  και ιδίως του νεονουάρ.

1492 4

΄Εχει σίγουρα δεί  Αλέν Κορνώ και δείχνει την σαφή εκτίμησή του προς τον Ντέηβιντ Φίντσερ (δες Zodiac).Μια κοινωνία βρίσκεται σε κρίση που την συντηρούν η θρησκεία ,οι προκαταλήψεις και η τοξικότητα. Σκοτάδια παντού ,η ρουμανική περίπτωση ολόιδια με την ελληνική  του 2022.Οι γυναίκες «κάτω από επίδραση», οι άνδρες αναζητούν την έξοδο από την οικία ως Σταυροφόροι.Βρίσκονται ( ή νομίζουν ) σε θαυμαστή αποστολή σπέρνοντας πίσω του έρημο.Κι αυτή η Νάταλι,η πανέμορφη γιατρός ποιά είναι; Και ο Μάριος ο γοητευτικός  επιθεωρητής (στιλ Μπράντ Πητ) τι σχέση μπορεί να έχει με την απούσα σύζυγό του;  Σκηνή σόκ  και κλειδί το παθιασμένο φιλί της νεκροζώντανης Χριστίνα με τον Μάριο στο νοσοκομείο; Από πού έρχονται αυτές οι εικόνες; Από πιο ά-χρονο ,αιώνιο  σύμπαν εισδύει η έλξη. «Φώναζέ με Νάταλι» λέει στον επιθεωρητή η ωραία γιατρός. Φώναζέ με απόγνωση,βοήθεια,επίκληση για σμίξιμο,για ελπίδα,για ένα θαύμα  που δεν θα γίνει ποτέ, ή μήπως ήδη συνέβη  στην κυριολεξία σε νεκρό χρόνο; Ο Κλουζώ σίγουρα  θα λάτρευε αυτό το μισανθρωπικό ποίημα της απελπισίας (προβάλλεται στον θερινό Άλεξ στην Ολύμπου).

Αλέξης Δερμετζόγλου
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kemes.wordpress

Smart Search Module