ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠ' ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ, Ο - Παυλίνα Αγαλιανού

Ένας πολύ νεαρός πρίγκιπας ετοιμάζεται να καθίσει στον θρόνο του πατέρα του, αλλά η μοίρα του σφραγίζεται ανεξίτηλα από μια αιματηρή και αναίτια σφαγή: Ο πατέρας του δολοφονείται βάναυσα από τον θείο του, ο οποίος μάλιστα απάγει τη μητέρα του. Φεύγοντας από το Βασίλειο του νησιού με μια βάρκα, το παιδί ορκίζεται να πάρει εκδίκηση...

Πολυαναμενόμενη ταινία του σκηνοθέτη του «Φάρου» Ρόμπερτ Εγκερς, που δανείζεται το κεντρικό θέμα της από έναν μεσαιωνικό μύθο - που ενέπνευσε τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ να γράψει ένα από τα σπουδαιότερα θεατρικά κείμενα που γράφτηκαν ποτέ, τον «Αμλετ» - για να μας ξεναγήσει στον πολιτισμό των Βίκινγκς.

1460 4

Αν και πρόκειται για μια πολυδάπανη παραγωγή με πολύ δυνατό καστ (Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Ανια Τέιλορ - Τζόι, Νικόλ Κίντμαν, Ιθαν Χοκ, Γουίλεμ Νταφόε, Κλέις Μπανγκ, Μπιορκ) και εξαιρετική φωτογραφία του Γιάριν Μπλάσκε που ξεχωρίζει, εντούτοις ο αναμφίβολα ταλαντούχος Εγκερς κάπου «χάνει την μπάλα» σεναριακά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ταινία μετά τη μέση να δημιουργεί μια αδικαιολόγητη και κουραστική αναμονή έως το τέλος. Φταίνε οι εμβόλιμες σκηνές που δεν προχωρούν στο ελάχιστο την υπόθεσή του; Φταίει ότι το στούντιο είχε τον τελικό λόγο στο μοντάζ; Κανείς δεν ξέρει.

Πάντως, ο σκηνοθέτης, αν και στα πλάνα του δίνει τον καλύτερό του εαυτό, αν και εκμεταλλεύεται τα υπέροχα τοπία της Ισλανδίας σε συνδυασμό με πλούσια οπτικά εφέ, δεν καταφέρνει να δημιουργήσει μια ταινία που θα μείνει. Ο δε πολιτισμός των Βίκινγκς φαίνεται σχεδόν στερεοτυπικά βάρβαρος και αιμοδιψής, παρά τις αρχικές προθέσεις του σκηνοθέτη προς πολύπλευρη ανάδειξή του...

Παυλίνα Αγαλιανού
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα rizospastis.gr

Smart Search Module