Μενού

ΠΑΤΕΡΑΣ - Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος

Αποκαμωμένος πριν καν ξεκινήσει τον υπερμαραθώνιο των 300 χιλιομέτρων από το χωριό του ως το Βελιγράδι, για να αποδείξει ενώπιον του δικαστηρίου πως δεν είναι κακός πατέρας, ο Νίκολα διασχίζει αγροτιά και φτώχεια, εγκατάλειψη και μυριάδες εμπόδια σε ένα μοναχικό δράμα κοινωνικού ρεαλισμού που εκτυλίσσεται ως ταινία δρόμου και εμπνέεται από αληθινά γεγονότα.

Αν και η πρώτη σκηνή, με τη σύζυγό του να αυτοπυρπολείται μπροστά στα παιδιά τους (και να διασώζεται την τελευταία στιγμή) γιατί ο Νίκο δεν έχει πληρωθεί μισθούς και αποζημίωση μετά την απόλυσή του από το εργοστάσιο, είναι εξαιρετικά δυνατή, στην εντελώς αντιστικτικού τόνου συνέχεια ο Πατέρας διατηρεί τη χαμηλόφωνη απελπισία που καθρεφτίζεται στο ηττημένο βλέμμα του πρωταγωνιστή.

1437 2

Η θέση του είναι δεινή: χρήματα δεν έχει, παραμένει άνεργος τα τελευταία χρόνια και οι κοινωνικές υπηρεσίες απομακρύνουν τον γιο και τη μικρή του κόρη από την επίβλεψή του, αφού η μητέρα νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική κι εκείνος δεν διαθέτει τα μέσα να τους συντηρήσει μόνο με προσωρινή ή μερική απασχόληση. Η γραφειοκρατία είναι ανάλγητη, η διαφθορά διάσπαρτη και οι λίγοι Σαμαρείτες δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες, απλά για να δώσουν ένα χεράκι ως την πρωτεύουσα.

Ο σκηνοθέτης Σρνταν Γκολούμποβιτς διαχωρίζει εύκολα τους καλούς από τους άπονους και δεν χρειάζεται να βιαστεί για μια υπόθεση χωρίς εύκολες λύσεις.

Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα lifo.gr

Smart Search Module