ΝΕΑ ΤΑΞΗ - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Με τα αποτελέσματα ενός ιδιαίτερα αιματηρού, βίαιου στρατιωτικού πραξικοπήματος, εμπνευσμένου, όπως είχε αναφέρει ο ίδιος ο σκηνοθέτης. από τα κινήματα των «Κίτρινων Γιλέκων», του Occupy Wall Street και Black Lives Matter, καθώς και τις εξεγέρσεις στο Χονγκ Κονγκ και τη γενικότερη κοινωνική διάλυση των τελευταίων χρόνων, καταπιάνεται ο γνωστός μας Μεξικανός σκηνοθέτης Μισέλ Φράνκο («Το χρονικό μιας αθωότητας», «Μετά τη Λουτσία»), στη νέα του αυτή ταινία, βραβευμένη με το Αργυρό Λιοντάρι Μεγάλου Βραβείου της κριτικής επιτροπής στο φεστιβάλ Βενετίας 2020.

Το γυμνό σώμα μιας γυναίκας βαμμένο με πράσινη μπογιά, στα πρώτα πλάνα της ταινίας του Φράνκο, προαναγγέλλει, και όχι μόνο αλληγορικά, τα βίαια αιματηρά γεγονότα, που σύντομα θα εξελιχθούν στην οθόνη. Ήδη το φαινομενικά γαμήλιο πάρτι μιας πλούσιας μεξικανικής οικογένειας σε μια προστατευόμενη περιοχή της πόλης, αρχίζει να παρουσιάζει τις ρωγμές του, όταν η μητέρα της νύφης ανακαλύπτει πως το νερό της βρύσης ξαφνικά, και για μικρό διάστημα, γίνεται πράσινο, ενώ οι ειδήσεις στην τηλεόραση παρουσιάζουν τις εξεγέρσεις των καταπιεσμένων φτωχών στρωμάτων μιας ευημερούσας μεγαλοαστικής κοινωνίας.

1429 2

Η κοινωνική αναταραχή θα εισβάλει ξαφνικά και στο χώρο της γαμήλιας δεξίωσης με τρόπο ιδιαίτερα φριχτό, με σκηνές, ενόσω προχωρά η ιστορία, να γίνονται διαρκώς και πιο άγριες και αιματηρές, αφόρητες ίσως για ορισμένους θεατές, με μια αγριάδα θα έλεγα, που από την πρώτη της θέαση στη Βενετία, θύμισε σε πολλούς από μας τις ταινίες του Μίκαελ Χάνεκε. Τις λαϊκές διαδηλωσεις και τις εξεγέρσεις θα ακολουθήσει η επέμβαση των ενόπλων δυνάμεων και η επιβολή του στρατιωτικού νόμου, με την νεαρή νύφη, τη μόνη συμπαθούσα προς το υπηρετικό προσωπικό του σπιτιού, να αναλαμβάνει να βοηθήσει ένα δύστυχο, πρώην υπάλληλο της οικογένειας, να καλύψει τα αναγκαία, για τη σοβαρή εγχείρηση της κόρης του, χρήματα, μέσα από ένα επικίνδυνο ταξίδι στην εξεγερμένη πόλη.

Μια σημαντική παρέμβαση που ο Φράνκο, με έξυπνες ανατροπές και με ξεκάθαρο πάντα τον πολιτικό του στόχο, χρησιμοποιεί για να αναπτύξει και να τονίσει το όλο παρασκήνιο και τα βρώμικα παιχνίδια των στρατιωτικών που τελικά στρέφονται με πλήρη σαδισμό στις χειρότερες φρικαλεότητες για να επιβάλουν τη δική τους «νέα τάξη», χρησιμοποιώντας με τον ίδιο κυνισμό ακόμη και την ίδια την πλούσια, και υποτιθέμενη άρχουσα τάξη, προσφέροντας μας ένα σημαντικό, πολιτικό θρίλερ, που δεν παύει να σε στοιχειώνει.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module